Het is donderdagavond 10 april als Erwin Wamelink aan de start verschijnt tijdens de 5 kilometer baanloop in `zijn Zwolle´. Wamelink een bekende naam uit de AVA familie heeft vanavond zijn zinnen gezet op een tijd rond de 17:30 minuten. Dit betekent ruim 15 seconden sneller dan zijn oude toptijd! Wamelink is de laatste tijd in bloedvorm zowel tijdens zijn wedstrijden als columns, zo hoopt hij ook vanavond vriend en vijand te verbazen.

Rond de klok van kwart voor 8 vliegt de blonde parel uit de startblokken voor zijn 12,5 ronden. Op de helft van de wedstrijd zit Wamelink op een richttijd rond de 18 minuten. Dit is natuurlijk niet waar onze beroemde schrijver voor naar de baan van PEC is gekomen. Met een laatste kilometer van 3:14 minuten weet het grote voorbeeld voor vele avaianen er een fabuleuze tijd van 17:12 minuten uit te knallen.

Met deze tijd gaat er weer een nieuw hoofdstuk komen aan de nu al glansrijke hardloopcarrière van de 21 jarige Erwin Wamelink. Wamelink: “Binnenkort hoop ik de strijd aan te gaan met Mark te Brake, met zo’n hap van mijn persoonlijk record af gelopen te hebben heb ik potenties om naar Rio te gaan. Zaterdag 26 april loop ik de koningsloop voor eigen publiek. Daarna vertrek ik voor een week hoogtestage naar Rheine zodat ik in het zomerseizoen hopelijk nog meer moois kan laten zien!”