Buitenlandse wedstrijden voor AVA'70

In het Duitse Alpen namen de AVA'70 atleten Gerda Demkes en Theo Stronks deel aan een 5km.
Theo Stronks krijgt gedurende het jaar steeds meer snelheid en ook het regelmatig lopen van korte wedstrijden betaald zich nu uit.
In jaren had Stronks niet zo'n snelle tijd neergezet als de 20:38min op dit snelle Duitse parcours. Ook Gerda Demkes was tevreden met haar tijd, waarbij ze de tweede ronde zelfs sneller wist af te leggen als de eerste, eindtijd 29:40min.

Nog verder weg, in het Oostenrijkse Karinthië, liep Henrie Drenthel de Nachthalbmarathon, zoals we van Drenthel gewend zijn een zeer heuvelachtige wedstrijd. Tijdens de start om 19:15uur was het nog erg warm en ook door de 20 klimmetjes bij de Ossiacher See zat een snelle tijd er niet in. Met de 1:48:35uur was Drenthel niettemin tevreden.