Na een blessureperiode van enkele maanden, is Björn Rossel weer (bijna) helemaal terug aan het front. Afgelopen zondag ging de junior van AVA`70 een nieuwe uitdaging aan, toe hij deel nam aan de mini-triatlon van Enschede. De recreatieplas het Rutbeek vormde het toneel voor deze sportieve uitdaging en onder prachtige weersomstandigheden lieten de atleten zich van hun beste kant zien. Na het eerste wedstrijdonderdeel, 250 meter zwemmen, kwam Rossel als laatste uit het water, maar toch begon de jonge atleet aan een mooie opmars. De 13 kilometer fietsen gingen hem prima af en hij achterhaalde zodoende al een aantal van zijn medestrijders. Het slotonderdeel, 2,5 kilometer hardlopen, was zijn sterkste punt en dit leverde Björn nog een aantal plekken winst op. Met een mooie eindtijd van 48 minuten en 6 seconden eindigde onze jonge clubgenoot op een verdienstelijke 12e plek.

Björn Rossel was zeer tevreden met zijn prestatie en de nieuwe ervaring die hij op sportgebied heeft opgedaan. We zullen hem dan ook vrijwel vaker in actie kunnen zien bij andere triatlonwedstrijden.

Er waren echter meer toppers van Ava'70 aan de streep. Lees Hier een verslag van Gerben Deunk.