Hardlopers op de fiets!

In het kader van het 25 jarig jubileum van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) in Winterswijk, heeft een groep werknemers besloten om voor het goede doel  de in Italië liggende berg de Stelvio te beklimmen. Onder deze groep fanatiekelingen bevonden zich AVA’70 leden Gerrit Ormel en Patrick Temming. Over het goede doel waarvoor ze gingen fietsen hoefden ze niet lang te twijfelen. Ze beklommen de Alpencol voor de stichting spieren voor spieren. Dit is een stichting die zich inzet voor mensen met slecht functionerende spieren. De Passo dello Stelvio, zoals de klim volledig heet heeft zijn top op (2758) meter liggen. De Stelvio is met deze hoogte de op twee na hoogste berg in de Alpen. Het gemiddelde stijgingspercentage van deze Alpen reus is 7,7%. Ormel en Temming hebben hun doel bereikt, en hebben samen met de andere medewerkers van het (SKB) een mooi bedrag voor de stichting spieren voor spieren bij elkaar gefietst.

Voor meer informatie en foto’s kijk op www.geertwevers.web-log.nl