AVA’70 goed op Dreef in Wehl.

Op de eerste drie zondagen van oktober, staan jaarlijks de Wim Lebbink herfstlopen in Wehl op het programma. Zeven atleten van atletiekverenigingen AVA’70 vertrokken zondag ochtend in alle vroegte richting Wehl. Geert Wevers, begon wat moeizaam aan zijn vijf kilometer, maar toen Wevers eenmaal op gang kwam, rolde er toch nog een aardige tijd uit. Wevers kwam binnen naar precies 19:00min. Twee atleten van AVA’70 die de laatste maanden over een goede vorm beschikken, zijn Wim Rensink en Theo Stronks. Ook vandaag liepen de mannen weer een prima wedstrijd. Rensink kwam over de streep na 20:26min. Stronks bereikte na 21:13min de finish. Één van de beste vrouwelijke atleten van AVA’70 is Ingrid van Zolingen. Van Zolingen die zich dit jaar keer op keer verbeterd voltooide haar vijfduizend meter in 21:17min. Van Zolingen die over een prachtige looptechniek beschikt lijkt nog niet aan haar top te zitten.

Op de tien kilometer lijkt Henk Mengers weer redelijk terug op zijn oude niveau. Mengers liep een keurige tijd van 41:19min. Gerrit te Lindert leek het daar in tegen wat zwaar te hebben op zijn tien kilometer. Te Lindert moest in het tweede deel wat tijd inleveren. Te Lindert kwam binnen in een tijd van 43:21min.

Uitslagen 1e Wim Lebbink herfstloop.

5 km heren: Geert Wevers: 19:00min, Wim Rensink: 20:26min, Theo Stronks: 21:13min, Marco van Rijs: 23:00min.

5 km dames: Ingrid van Zolingen: 21:17, Annie beusink: 28:39min, Gerda Demkes: 29:54min.

10 km heren: Henk Mengers: 41:19min, Gerrit Te Lindert: 43:21min.