Run Bike Run 2017

Dat AVA`70 over heel veel hardlooptalent beschikt, is wel algemeen bekend. Een groeiend aantal leden blijkt ook uitstekend uit de voeten te kunnen bij andere sporten, waar hardlopen een belangrijk onderdeel vormt, zoals survival, trailrun en triathlon.  Dit bleek ook maar weer eens bij de Run-Bike-Run, die de club op zaterdag 21 oktober jl. werd georganiseerd. Hoewel er vooraf geen selectiewedstrijden waren gehouden, stond er een ijzersterk deelnemersveld aan de start. Er werd gestreden in 5 verschillende categorieën en de af te leggen afstand varieerde en was mede afhankelijk van geslacht en leeftijd.

De organisatie had een prachtig parcours uitgezet in het fraaie buitengebied, dat grenst aan het complex van AVA`70. Tijdens het looponderdeel vormde kasteel `t Walfort de blikvanger, terwijl bij het fietsonderdeel boerderij Eskes het nostalgische plekje was, dat enkele malen gepasseerd werd. Of de atleten echter ook hebben gehad voor deze twee toeristische trekpleisters valt zeer te betwijfelen, want direct na het beginsignaal, ging het gelijk al volle bak. Dames, heren en jeugd…. alles mocht voor deze speciale gelegenheid tegelijk van start en langzaam vormde zich bij het eerste onderdeel een kleurig lint deelnemers. Het fietsen is bij de Run-Bike-Run het tweede onderdeel dat afgewerkt wordt en het opvallende was hier, dat er naast luxueuze ATB-karretjes ook doodnormale dames- en herenfietsen in het Parc Fermé opgesteld stonden. Het tekende natuurlijk gelijk, naast het prestigieuze element,  gelijk ook het laagdrempelige karakter van de wedstrijd. Dat je echter op  een Gazelle met 7 versnellingen en een terugtraprem bloedsnel kunt zijn, bewees junior Björn Rossel maar eens. Hij bleek iedereen op het vlakke parcours van 9,7 kilometer te vlot af te zijn en wisselde als eerste voor het afsluitende looponderdeel. De veroverde koppositie stond het jonge talent ook niet meer af en hij zegevierde zelfs met een machtige eindsprint. Achter hem knokte iedereen zich leeg, op weg naar de finish, een mooie eindtijd en een goede klassering.

Ereprijzen voor de winnaars en de eeuwige roem waren er tijdens de ceremonie protocollaire voor:

Jongens t/m 15 jaar: Twan Meinen

Duo`s t/m 15 jaar: Stef Grotenhuis en Julian Erkelens

Dames: Denise van der Donk

Duo Dames: Sabine Ikink en Jeannet Ligterink

Heren: Björn Rossel

De organisatie keek na afloop bijzonder tevreden terug op het sportieve uitstapje. De deelnemers waren, zonder uitzondering, vol lof over het evenement, dat aantoonde dat er heel veel (verborgen) talent bij AVA`70 rondloopt!

Meer foto's op de Facebook website  T&F Team