Omdat reguliere hardloopwedstrijden zoals de Boekeldercrosscompetie, de Montferlandrun en de Zevenheuvelenloop waren geschrapt, besloot ARGO Atletiek in de maanden november en december een serie van 3 virtuele wedstrijden te organiseren. Deze competitie bestond uit 3 afstanden (5, 10 en 15 kilometer) en bepaalde wie zich de snelste Achterhoeker in het Corona-tijdperk mag noemen. Er kwamen hele sterke atleten in actie en ook een drietal AVA`70-leden gingen de uitdaging aan. En niet zonder succes…..

Bij de Master Dames 35+ nam Gabrielle Bruil deel aan het evenement, waarbij het solo-lopen dus centraal staat en je de prestatie levert op een zelf gekozen parcours. De pupil uit de stal van nestor Johan Assink is een veelzijdige atlete, die het hardlopen combineert met o.a. wandelen en mountainbiken. Ze presteerde boven verwachting en met name op de langste afstand scoorde ze een uitstekende tijd. De coachende rol van de meefietsende buddy Wilco zal hier zeker hebben bijgedragen, want ze liep niet alleen een P.R op de 15 kilometer, maar ook de tussentijd op de 10 bleek een record en daar was ze natuurlijk erg blij mee. In dezelfde leeftijdscategorie behoorde ook Annemarie Arentsen tot de deelnemers en zij zou misschien wel eens tot het podium kunnen reiken. De Daalse atlete, die tot de raspaardjes van B-trainer Marco van Rijs gerekend mag worden, leverde gelijk op de eerste afstand al een rappe tijd en nestelde zich daarmee al in de subtop. Annemarie had de smaak te pakken en leverde vervolgens op beide slotafstanden ook zeer snelle tijden af, waarmee ze in totaal terecht kwam op de schitterende derde plaats. De verwachting is dan ook dat ze in 2021 wel eens hoge ogen zou kunnen gooien bij de verschillende wedstrijden, want de stijlvolle atlete begint steeds beter te lopen. Daar ligt voor haar een hele mooie uitdaging.

Dick Hilbelink had zich bijzonder serieus voorbereid op de Virtuele Achterhoekse Loopcompetitie. Zo schafte hij zich aan de vooravond van de wedstrijdenreeks een paar hele mooie oranje-blauw gekleurde HOKA`s aan en dat mocht iedereen weten. Een mooie 5 kilometer, werd gevolgd door een wat voorzichtige wedstrijd op de dubbele afstand. Het bleek pure tactiek te zijn, want het voormalige voetbaltalent wilde gaan pieken op de langste afstand. Insiders beweren, dat Dicky ontzettend graag de nieuwe Vaporfly`s van Nike wil gaan aanschaffen, maar de wetenschap heeft aangegeven, dat je daarvoor gemiddeld 15 kilometer per uur voor moet lopen. “Hipse”, zoals de goedlachse atleet van de B-selectie ook wel wordt genoemd, deed zijn stinkende best, maar scoorde helaas niet de gewenste tijd voor zijn gewenste wondersloffen. Toch kan hij dik tevreden zijn met zijn prestaties.

Het bleek dat er aan de Virtuele Achterhoekse Loopcompetitie ook nog een clubklassement was geplakt en door de hele goede races van Gabrielle, Annemarie en Dick viel AVA`70 ook nog eens in de prijzen als vereniging. Een extra kudo dus, voor het Aaltense trio!