Sportverenigingen hebben het in deze Corona-tijd niet erg gemakkelijk en veel sportieve activiteiten komen maar mondjesmaat weer op gang. De penningmeesters van de club hebben het zonodig nog lastiger. Ze zien maandelijks de vaste uitgaven een aanslag doen op het banksaldo. Inkomsten van de kantine zijn er niet en tenenkrommend wordt de contributie geïnd. Laten we eerlijk zijn…. Het voelt niet lekker als je de leden wel laat betalen, maar daar geen of weinig diensten voor levert. Maar clubs hebben het geld bikkelhard nodig, nu en in de toekomst en hopen op de medewerking van de clubgenoten.

Linda Scholten, penningmeester bij AVA`70 houdt de moed er in. De frêle, altijd goedlachse eurobewaakster van de clubkas is in de regel erg positief ingesteld en heeft er ook alle vertrouwen in dat de vereniging goed door deze tijd zal komen. Het bestuur had inmiddels besloten om de vergoeding, die de trainers en assistent-trainers jaarlijks ontvangen gewoon uit te keren. Crisis of geen crisis. De trainers zijn goedwillende vrijwilligers, die wekelijks 1 of meerdere keren paraat staan, dus die moet je koesteren. Normaal gebeurt dit tijdens de jaarvergadering, maar dit “feestje” ging dit jaar niet door. Een mooie activiteit derhalve voor de penningmeester om dit klusje in deze bijzondere tijd te klaren.

Linda, die behalve een verdienstelijke atlete, ook een uitstekend wielrenster blijkt te zijn, koos een mooie dag uit om de trainers en hun helpers te gaan bezoeken. Sportief als ze is, pakte ze al bijtijds haar Sensa-bike uit de garage en ging op pad voor een rit, die achteraf 90,41 kilometer lang bleek te zijn. In haar blauwe rugzak een flinke stapel enveloppes met een “dank-je-wel-schrijven” van het bestuur en de eurootjes. Van Aalten ging het via Lintelo en Barlo in de richting van Lichtenvoorde. Daarna moest ze nog door naar Groenlo en Winterswijk, want AVA`70 heeft niet alleen een ijzersterk trainerskorps, maar ze komen ook nog eens uit alle windstreken. Tenslotte kon de neus weer richting Aalten, waar in korte tijd de laatste enveloppen werden gedropt. Wie denkt dat Linda er even de kantjes affietste heeft het mis.

De keiharde cijfers:

Afstand: 90,41 kilometer

Tijd: 4 uur, 3 minuten en 9 seconden

Aantal verbruikte calorieën: 1590

Gemiddelde tempo: 22,3 km/uur

Gemiddeld vermogen: 169 Watt

Hoogteverschil: 156 meter

Navigatie: Garmin Edge 1030

Aantal segmenten: 27

P.R. Strava: Kleuverspad vanaf de spoorbaan

“Goan as un dollen”

Met name met dit laatste persoonlijke record was Linda Scholten bijzonder blij, zo liet ze na afloop. “Ik heb werkelijk alles op alles gezet, om op dit stukje van het traject op Winterswijks grondgebied te vlammen en als dit dan lukt, wordt je daar enorm gelukkig van. Ik slaakte een enorme oerkreet en het bejaarde echtpaar dat daar rustig aan het wandelen was, schrok zich werkelijk het leplazarus!”

Uiteraard is iedereen bij AVA`70 bijzonder trots op onze penningmeester Linda Scholten, die haar zaakjes altijd bijzonder serieus neemt. Dit was al algemeen bekend, maar mocht er iemand aan twijfelen…….