Stressvolle voorbereiding staat goede prestaties niet in de weg

Door wegwerkzaamheden rond het Duitse plaatsje Haltern-Sythen, was het voor Gerrit Dijkslag en Dirk Jan Robbe een hele opgave om de startplaats van de hardloopwedstrijd die in het dorpje plaatsvond te vinden. Door deze stressvolle voorbereiding liep een gedeelte van de warming-up in de soep. Zowel Dijkslag als Robbe liepen in Haltern-Sythen de vijf kilometer.

Voor Dijkslag was het alweer de zesde keer dit jaar dat hij in een wedstrijd over de grens was te vinden. De vele stukken vals plat en de stevige wind maakte het parcours erg pittig. Op het steilste gedeelte van het parcours kon Dijkslag nog net bij de eerste drie lopers aanhaken. Nadat het groepje uit elkaar viel, beet Dijkslag zich vast in plaats drie. Deze positie kon hij vasthouden. Hij passeerde de finish in een tijd van 17:33 minuten. De organisatie had vlak voor de finish een flitspaal geplaatst met kilometeraanduiding. Bij Dijkslag gaf de paal steeds een snelheid aan van 16 kilometer in het uur.
Dirk Jan Robbe liep net als zijn clubgenoot een keurige wedstrijd. Robbe traint nog niet zo lang mee bij de Ava’70, maar hier was in Haltern-Sythen weinig van te merken. Robbe noteerde een tijd van 21:16 minuten. Deze tijd was goed voor de zeventiende plaats.