Goede vorm in zicht voor Henk Mengers

Henk Mengers is pas weer een paar weken intensief aan het trainen, maar dit lijkt nu al zijn vruchten af te werpen. Mengers liep samen met zijn clubgenoten Dirk Jan Robbe en Nicole Lensink een wedstrijd in het Duitse plaatsje Heiden. Voor Mengers en Lensink stond er een 10 kilometer op het programma. Robbe liep de 5 kilometer.

Henk Mengers nam na de HanKan marathon van Arnhem wat gas terug om later in het seizoen weer te gaan knallen. Sinds een paar weken volgt hij weer intensief de trainingsschema’s van trainer Gerard Demkes. In de Heidener Teufellauf zoals de wedstrijd heet wilde Mengers een snelle 10 kilometer lopen, en dit is gelukt. Zijn eindtijd was 41:03 minuten. Nicole Lensink is in voorbereiding op de halve marathon van Amsterdam. Net als voor Mengers moest ook Lensink 4 ronden van 2,5 kilometer door Heiden lopen. Haar voornemen was om het laatste gedeelte van haar wedstrijd sneller te lopen dan het eerste gedeelte. Dit is haar gelukt. “Dit is een belangrijk eigenschap voor een langeafstandsloopster
Zei Mengers na afloop van de wedstrijd”. Lensink noteerde een tijd van 49:46 minuten.

Één van de nieuwste aanwinsten van Ava’70 is Dirk Jan Robbe. Robbe was twee weken ook al te zien in een Duitse wedstrijd. Toen ging hij van start op de vijf kilometer in Haltern-Sythen. Zijn eindtijd was toen 21:16 minuten. In Heiden was hij met een tijd van 20:46 minuten. Maar door zijn enthousiaste manier van lopen lijkt er nog veel meer voor hem in te zitten.