Ava’70 sleept vijf podiumplaatsen uit het vuur

Na een aantal maanden van wat minder wedstrijden, was Arjan Weijenborg weer te zien in de KaaKanonsloop in Groenlo. En deze rentree werd direct ingelijfd met een podiumplaats. Alleen Gerben Schreurs (16:46 min) uit Winterswijk was een maatje te groot voor Weijenborg. De eindtijd van het Ava’70 talent was 17:43 minuten. Ook Kevin Kugathasan mocht het podium beklimmen op de vijfduizend meter. Achter Weijenborg noteerde hij met 18:30 minuten de derde tijd. Dirk Jan Robbe vinden we met een tijd van 20:19 minuten ook nog terug in de top tien. Katja Demkes zorgde bij de dames voor het succes van Ava’70. Met haar goede tijd van 21:29 minuten moest ze alleen haar meerderen erkennen in Lisa te Molder (19:13 min) uit Zieuwent.

Heidie Jentink Uit Lichtenvoorde haalde voor Ava’70 een mooie overwinning binnen op de tienduizend meter. Ze was met haar 44:25 minuten een klasse apart. Jan Wevers veraste met een mooie derde plek bij de mannen. Vijftigplusser Wevers pakte deze derde plaats met een prachtige tijd van 38:03. Hij nam op het podium plaats naast middeltwintigers Lars Duistermaat (34:45 min) uit Winterswijk en Gerrit te Grotenhuis (35:29 min) uit Aalten. Te Grotenhuis is geen lid van Ava’70, maar traint mee bij survivalvereniging Ropes & Running uit Doetinchem. Achter Jan Wevers eindigde Frank Roos (39:55 min) als vierde.

Op de vijftien kilometer was er iets minder veel succes voor Ava’70. Onno Wessels uit Lichtenvoorde liep een moeizame wedstrijd. Wessels kwam over de finish na 1:06:09 uur. Rob Berkelder moest helaas na tien kilometer de strijd staken.