ANDRE BALKE VOLBRENGT TWENTE WINTERTRIATHLON

Terwijl deze week de lente haar intrede deed, stond zaterdag de Twente Wintertriathlon in Enschede op de wedstrijdkalender. Onder de deelnemers  ook AVA-atleet Andre Balke, die zich in de eerste maanden van 2011 serieus had voorbereidt  op deze krachtproef. Balke nam deel aan de kwarttriathlon, wat wilde zeggen dat hij achtereenvolgens 10 kilometer moest hardlopen, gevolgd door 50 kilometer fietsen en tenslotte 20 kilometer schaatsen.
Om 11.45 uur klonk het startschot in het Fannie Blankers Koen-stadion in Hengelo en vertrokken de atleten voor het looponderdeel in de richting van Enschede. Na 10 kilometer bereikte Balke het wisselpunt in een tijd van 48 minuten en 31 seconden en was hiermee zeer tevreden. Het fietstraject bestond uit een parcours van 6,4 kilometer dat door de deelnemers 8 keer moest worden afgelegd. Er stond een stevig windje en daarnaast moest er aan het einde nog een heuveltje beklommen worden. En dat dus 8 keer. Voor dit onderdeel had Balke een netto tijd nodig van 1 uur, 31 minuten en een paar tellen nodig.
Het laatste onderdeel vormde het schaatsen in de nieuwe overdekte ijsbaan van Enschede. In totaal 54 ronden dienden de atleten af te leggen, waarna de finish volgde. Balke had zij race heel goed ingedeeld en kon de hele tijd lekker blijven glijden. Met een eind tijd van 3 uur en 8 minuten was de AVA`70-atleet veel sneller dan hij van tevoren had ingeschat.
Onze clubgenoot was uiteraard dan ook zeer tevreden met het behaalde resultaat!

Uitslagen (kwart Triathlon)