finale pupillen stedenwedstrijd te Ulft.

AVA’70 pupillen 3x in de prijzen bij finale stedenwedstrijden

Zaterdag was een drukke atletiekdag. Niet alleen de Kramprun stond die dag op het programma, ook de finale van de stedenwedstrijden van de pupillen vond diezelfde dag plaats.
Zaterdagmorgen om 9.45 u vertrok een grote groep AVA pupillen met trainers en ouders naar Ulft voor een mooie atletiekdag.
Voor aanvang van de wedstrijd werd een feestelijke vlaggenparade gehouden met de deelnemende verenigingen net als bij de Olympische Spelen.
Om 11.00 u begon de wedstrijd. De organiserende vereniging Atletico’73 had een strak wedstrijdschema in elkaar gezet De aanwezige jury hield de vaart erin zodat alle nummers precies op tijd konden beginnen en om 15.00 kon dan ook de spannende prijsuitreiking al beginnen.
In die tijd hadden alle pupillen al 3 onderdelen + een estafette gedaan.
De AVA jeugd liet zien dat het met de toekomst van AVA wel goed zit. Iedereen deed heel erg zijn best en dat resulteerde in een aantal fraaie klasseringen op de diverse nummers. Topper deze dag was Janneke Gelderblom die zowel de 40 m als het verspringen won.
Op de 40 m liep ze een tijd van 7.28. Dat is een nieuw clubrecord !!!!!!!
Bij het verspringen haalde ze een afstand van maar liefst 3.05 m en daar was ze zelf ook heel blij mee. Jur Ebbers liet zien ook een goede allround atleet te zijn. Hij werd heel knap 2e bij het hoogspringen met 1.15 m, ook won hij zijn serie op de 60 m met ruime voorsprong wat goed was voor een 3e plaats in totaal en daarnaast werd hij ook nog 6e bij het kogelstoten.
Ook 3 top 10 klasseringen voor Esther Boekelder: 2e met balwerpen (17.65 m). 3e bij verspringen met 3.09 (en dat terwijl ze zelf liever hoog springt) en ook nog 4e op de 40 m sprint. Jorieke ten Brinke kan ook goed balwerpen Zij werd 5e met 16.04 Hilde Kobus wiep elke poging verder dan de vorige wat broer Jan Willem de goedkeurende opmerking ontlokte:
“Mooi, waer wieter”
De jongens pupillen B verdeelden de ere plaatsen: Maikel Meyran werd 3e op de 40m sprint (6.94 sec), Ruben Grievink haalde een 4e plaats bij verspringen met 3,38 m en Diederik Lensink werd 4e bij balwerpen met 23.73 m
Na al deze geweldige prestaties was het wachten op de prijsuitreiking.
Dat werd een feest want de AVA pupillen mochten maar liefst in 3 leeftijdscategorieën op het erepodium klimmen.
De jongens B pupillen en de meisjes B pupillen werden allebei 2e en de jongens A pupillen mochten de 3e prijs in ontvangst nemen. In het verenigingen klassement eindigde AVA op een mooie 6e plek.
Al met al een fantastische sportdag.

meer fotos