Zaterdag waren veel geelhemden actief tijdens de jaarlijkse clubkampioenschappen op de Hamelandbaan. Zondag trok een flink peloton AVA-leden de provincie in, om uit te komen in verschillende wedstrijden. Sommigen maakten er zelfs “een dubbel” van en kwamen beide dagen in actie.

Voor dag en dauw vertrokken maar liefst 10 clubgenoten naar Wehl, om deel te nemen aan de traditionele Herfstloop. Zondag vond de eerste van in totaal 3 wedstrijden plaats in het prachtige buitengebied aan de rand van Wehl. Om 09.45 gingen de deelnemers van start voor de 5 kilometer

, een half uur later gevolgd door de meute, die 10 kilometer moest af leggen. De prestaties van het tiental waren op deze prachtige ochtend zeer verdienstelijk.

De uitslagen op een rijtje:

5 kilometer:

Geert Wevers: 19,04 minuten, Gerrit Heersink: 19,46 min, Roel Somsen: 21,30 min, Marco van Rijs: 22,29 min, Andre Balke: 22,34 min, Chantal Postumus: 24,15 min,(PR) Annie Buesink: 27,43 min.(beste tijd sinds Jaren!)

10 kilometer:

Erwin Wamelink: 41,23 minuten(PR), Dave Postumus 44,31(PR) min, Ingrid van Zolingen 47,36 min.

Waren de prestaties van de AVA-leden in Wehl letterlijk nog enigszins in nevelen gehuld, enkele uren later in Groenlo was de koperen ploert al volop aanwezig en stuwde de temperatuur snel omhoog. In het vestingstadje vond de 25e editie van de Kanonsloop plaats en dit jubileum mocht zich verheugen in een grote deelname. De wedstrijd had diverse AVA`70- lopers en loopsters gelokt, die deelnamen aan de 5- en 10 kilometerloop.

Opmerkelijkste clubgenote onder de deelnemers van AVA was ongetwijfeld Katja Demkes. Een week eerder liep ze immers de marathon in Berlijn, op zaterdag pakte ze de eerste plek bij de Dames tijdens de clubkampioenschappen en in Groenlo ging ze ook weer van start. Haar doel was lekker ontspannen lopen, zo zei ze voor aanvang, maar iedereen die haar een beetje kent, weet dat Katja altijd gas geeft. Dit bleek ook later, toen ze zich kon laten huldigen op het podium bij de 5 kilometer. Bij de dubbele afstand was dit ook het geval voor Heidi Jentink, die een prachtige tijd liep van 44,09 minuten en hiermee een derde plek opeiste.

De aanmoedigingen tijdens de wedstrijd waren afkomstig van een aantal AVA-coryfeeën en waren, ondanks de hitte, evengoed hartverwarmend.

De ( AVA`70-)uitslagen van de 25e editie van de Kanonsloop in Groenlo:

5 kilometer:

Arjan Weijenborg: 17,33 minuten, Katja Demkes: 20,42 min,

Dirk-Jan Robbe: 24,47 min, Linda Prinsen: 27,19 min, Miranda Jansen: 27,46 min, Dirkje Huitink: 27,58 min.

10 kilometer: Frank Roos: 38,27 minuten, Heidi Jentink: 44,09 min, Gerrit te Lindert: 44,50 min.

Al met al was het een prachtig sportweekend, waarbij de AVA`70-atleten en atletes zich van hun beste kant hebben laten zien!