WEEKENDACTIVITEITEN AVA`70  + UITSLAGEN

“DE WEEK VAN DE OMSCHAKELING!”

Werden vorig weekend de clubkampioenschappen van AVA`70 en de wedstrijden in Groenlo en Wehl nog afgewerkt in hoogzomerse omstandigheden, de afgelopen dagen was het wel even anders. De herfst liet zich flink gelden met regen en wind en de temperatuur werd daarbij meer dan gehalveerd.
Grote vraag is dan uiteraard, hoe de AVA-atleten deze omslag van de natuur fysiek en geestelijk zullen verwerken?

Op zaterdagmiddag had zich een flink peloton atleten en atletes verzameld bij de Slingeplas in Bredevoort. De geelhemden gingen hier een nieuwe uitdaging aan in de vorm van een RUN – BIKE – RUN. Voor sommigen was dit tenminste een nieuwe ervaring en dat lieten ze merken en horen ook. De Bredevoortse waterplas vormde echter zeker een prachtig decor en met het dreigende wolkendek en een flinke wind in de snuffert werd het een heuse strijd tegen de elementen.
Het werd een mooie krachtmeting, waarbij de nodige calorieën werden verloren, die nadien echter ruimschoots werden aangevuld tijdens een heerlijk buffet.
De officiële uitslagen volgens de deskundige vakjury:
Heren:
1. Mark te Brake
2. David Sonntag
3. Kevin Kugathasan

Dames:
1. Inez Balke
2. Sien Meinen
3. Ingrid van Zolingen

Jeugd:
1. Bram Tolkamp
2. Dani kugathasan
3. Stan Prinsen

De aanmoedigingsprijs ging naar Ronny Boekelder!

`s Middags vond ook de 7e editie plaats van de Hanse Citylauf in het Duitse Wesel. Aan de start van de 5 kilometer stond ook een kwartet “gelbe trico”s" in de voorste rijen. Geert Wevers, Rob Berkelder, Gerrit Heersink en Wim Rensink waren de AVA-cornuiten in een veld van vele honderden deelnemers en deelneemsters. De organisatie was perfect, de koffie en koeken smaakten prima en de afstand was op de meter nauwkeurig. Niets stond in feite goede prestaties in de weg en die kwamen er dan ook. Geert Wevers loerde al enige weken op het doorbreken van de magische (50 plus) grens van 19 minuten en die barrière werd met vlag en wimpel gehaald. Rob Berkelder finishte hier net boven, maar was gelukkig prima te spreken over zijn eigen prestatie. Gerrit Heersink is helemaal terug aan het front. Hij heeft enige tijd last gehad van een dipje, maar is nu weer fris en laat dat zien ook! Wim Rensink is een echte diesel en loopt als een Zwitsers uurwerk: altijd regelmatig en uitstekend op tijd. Kortom: zeer tevreden gezichten in de Weseler Innenstad met uitstekende prestaties op de klokken.
Uitslagen:
Geert Wevers    : 18,49 minuten
Rob Berkelder   : 19,07 minuten
Geerit heersink  : 19,39 minuten
Wim Rensink     : 20,33 minuten

Een dag later was het de beurt aan Wehl om een hele batterij AVA-atleten en atletes te ontvangen tijdens de 2e editie van de Wim Lebbink Herfstloop 2011. Maar liefst 19 clubgenoten kwamen uit in de diverse wedstrijdonderdelen en kleurden de kleedkamer eerst rood en later geel. Uiteraard was de organisatie, die de 35e verjaardag vierde, in haar nopjes met de AVA`70-invasie. Onder prachtige weersomstandigheden werd er gestart en doken de deelnemers het bos in, om daar enige tijd later weer uit te komen en richting de finish bij de sporthal te spurten.
Hoewel de organisatie wat terughoudend is met het verstrekken van de officiële uitslagen, is zeker dat er door het AVA`70-kamp uitstekende prestaties aan de dag werden gelegd. Al was er ook wel enig leed op deze mooie zondagmorgen. Marco van Rijs gaf er al na 5 van de in totaal 10 kilometer de brui aan. Iets dat zijn maag in het Wehlse bos ook al 2 keer had gepresteerd en toen vond de sympathieke Bredevoorter het welletjes en zocht enigszins gedesillusioneerd en uitgewoond de kleedkamer op.
De AVA`70 deelnemers en deelneemsters aan de 2e herfstloop op een rijtje:
1500 meter:
Nathan, Lenn en Annelot Postumus

5000 meter:
Björn Demkes, Chantal Postumus, Katja Demkes, Gerrit ter Haar, Annie Buesink, Gerrit te Lindert, Gerrit Ormel en Frank Roos

10.000 meter:
André Balke, Erwin Wamelink, Henrie Drenthel, Dave Posthumus, Ingrid van Zolingen, Henk Mengers, René Wenting en Marco van Rijs.

Zie hieronder voor beide wedstrijduitslagen, hoogst waarschijnlijk staat Marco van Rijs er niet in..

Uitslagen Wehl 2e loop                       Uitslagen Wesel Citylauf