Er stonden het laatste weekend van oktober diverse wedstrijden op de kalender en diverse clubgenoten trokken er op uit om hieraan deel te nemen.

Op zaterdag vond de Holterbergloop plaats onder uitstekende weersomstandigheden. De start was in Holten en het gevarieerde parcours voerde de deelnemers door het prachtige natuurgebied in de richting van Nijverdal. Onder de deelnemers aan de wedstrijd over 5 mijl ook 2 AVA-mannen, te weten Arjan Weijenborg en veteraan Gerrit te Lindert. Lichtenvoordenaar Weijenborg, die studeert en traint in Enschede, liep een prima wedstrijd en klokte 29,06 minuten. Gerrit te Lindert heeft de smaak van het wedstrijdlopen weer helemaal te pakken en kan met een tijd van 34,26 minuten op het pittige parcours zeker tevreden zijn.

Maar liefst 10 geelhemden vertrokken op zondag naar Doetinchem voor de herfstklassieker, georganiseerd door ARGO. Het hoofdprogramma is de halve marathon, waar 6 clubgenoten aan de start verschenen. Heidi Jentink was de enige AVA-dame en verkeert al enige tijd in prima vorm. In Doetinchem bleek dit ook, want ondanks een zwaar slotgedeelte van de wedstrijd, finishte ze als eerste in haarleeftijdsklasse. Een uitstekend resultaat dus, van Heidi, die tijdens de wedstrijd morele ondersteuning kreeg van Wim Brinkman. Deze loper van de lange adem stond twee weken na de marathon van Amsterdam alweer aan de start van de 21 kilometerloop en dat is al een prestatie op zich.

Het bijprogramma kende een 7,5 kilometerwedstrijd en daar stond een kwartet AVA-lopers aan de start en ze bereikten ook allen tevreden, moe, maar voldaan de finish.

Uitslagen  AVA-leden:

7,5 kilometer: