Wedstrijd verslag door Wim Brinkman

Wim Brinkman in het Feyenoord stadion.

Een goeie maand geleden kreeg ik een mail, waarin in mij kon inschrijven voor de 15 km Zilverenkruis Bruggenloop Rotterdam.
Aangezien de start en finish bij de Kuip waren leek mij dit wel een leuke wedstrijd om eens een keer te lopen, dus snel opgegeven en dat was maar goed ook, want een week later zat de loop al vol 6000 deelnemers.
Zondagmorgen om 11uur met de trein richting Rotterdam ,en hoe dichter je bij het eindpunt kwam, hoe meer lopers je zag .Bij station Rotterdam -Zuid uitgestapt en voor ons zagen we de lichtmasten al van de Kuip.
Bij de ingang van het stadion kreeg iedereen, een lampje van het Zilveren kruis ,om er zo is deze donkere dagen en gezellig boel van te maken.
Het omkleden was in de Kuip ,en iedereen maakte dan ook hier van gebruik om foto s te maken (ik dus ook als Ajax fan ) Na een gezamenlijke warming up door Marco Koers, de Kerstman, en wat wonderschone elfjes, was om half 4 het start schot door de burgemeester van Rotterdam.
We liepen gedeeltelijk over het marathonparcours richting de Erasmusbrug, welke na een goede 3 km was bereikt, direct onder aan de brug rechts af naar de Boerengatbrug, hier was het 5km punt. Mijn tijd viel me wat tegen rond de 21 min ,maar heb me er verder niet druk om gemaakt, want ik was hier om te genieten. Bij 9 km begon de klim over de van Brienenoord brug, en dit was een lange klim en er stond ook erg veel wind. Na iets meer dan 2 km hadden we dit ook achter ons, en gingen we al weer op weg naar de Kuip.
Nog even een snelle laatste km en rond een tijd van 1.01.16 (zelf geklokt ) was ik over de finish.
Het was een geweldige loop, ondanks alle wind echt een compliment voor de organisatie, maar ook voor de inwoners van Rotterdam, de wegen waren keurig afgezet, veel mensen langs de kant, en geen enkele wanklank gehoord.
Weer een mooie loop er bij voor in het plakboek, misschien volgend jaar weer.

Wim Brinkman.
   Bruggenloop