Vier podiumplaatsen voor Ava’70

Vier leden van Ava’70 hebben in Beek een podiumplaats weten te bemachtigen. Dit werd duidelijk na de derde en tevens laatste wedstrijd van de Winterbosloop competitie. De afgelopen drie zondagen werd er op een onverhard crossparcours in het Montferland gestreden om de prijzen. De derde wedstrijd werd gekenmerkt door zware omstandigheden. Dit had alles te maken met een temperatuur van ver onder het vriespunt.

Esther Boekelder liep in Beek de één kilometer. Zoals gewoonlijk streed de talentvolle atlete mee om de prijzen. Ze eindigde met een tijd van 04:16 minuten als tweede achter Naomi van der Vegt van atletiekverenging ARGO uit Doetinchem. Boekelder moest in het eindklassement ook haar meerderen erkennen in Van der Vegt. Bram Berkelder liep een moeizame race, maar door twee goede prestaties in de afgelopen twee wedstrijden eindigde hij toch als tiende in het eindklassement op de duizend meter.

Bram Tolkamp, lid van het Running Team Achterhoek, was afgelopen week goed voor een tijd van 19:03 minuten. Deze week knokte Tolkamp zich naar 19:20 minuten. Deze twee tijden brachten hem naar de derde plaats in het eindklassement op de vijf kilometer.. Erwin Wamelink was na zijn slechte prestatie van 2 weken geleden kansloos voor het podium. Deze week was hij anderhalve minuut sneller, hierdoor klom hij toch nog naar een vierde plaats. Luuk te Brake heeft de afgelopen week zijn goede vorm gevonden. Deze vorm toonde hij in Beek. Met een tijd van 20:46 minuten was hij sneller dan ooit op dit heuvelachtige parcours. Omdat Te Brake maar aan één van de drie wedstrijden meedeed, wordt hij niet opgenomen in het eindklassement.

Gerrit Dijkslag werd bij de mannen boven de veertig derde in het eindklassement. Hiermee lijkt hij weer langzamerhand terug te komen op zijn oude niveau. Dijkslag (18:59 min) was in de vrieskou al zijn jongere clubgenoten te goed af. Rob Berkelder (20:29 min) vocht in Beek een duel uit met Luuk te Brake. In de slotfase bleek hij de sterkste te zijn. In het eindklassement vinden we Berkelder terug op plaats zes.

Op de langste afstand, de tien kilometer, schitterden de ava’70-leden door afwezigheid. Toch behaalde Evelien Hillen, door twee goede wedstrijden een derde plaats in het eindklassement.

Op de twee kilometer vielen de jongens van Ava’70 net buiten de prijzen. Kylian Klein Hesselink (4e), Ruben Boekelder (5e), Stan Prinsen (7e) en Tim te Brake (13e) streden mee om de prijzen. Prinsen leek na zijn eerste wedstrijd op weg naar een podiumplaats, maar een blessure gooide roet in het eten.

Romy van Rijs liep verbazingwekkend sterk in Beek. In de barre winterse omstandigheden liep zij veertig seconden sneller dan twee weken geleden. Terwijl de omstandigheden toen als goed bestempeld konden worden. In de laatste wedstrijd deed Van Rijs 08:55 minuten over haar twee kilometer. Linde Klein Nibbelink (09:01) kwam vlak achter haar clubgenote binnen. In het klassement waren de rollen omgedraaid. Daar bleek Klein Nibbelink sterker dan Van Rijs.

Uitslagen laatste winterbosloop Beek:
1 km: Esther Boekelder (04:16 min), Bram Berkelder (05:58 min)

2 km: Kylian Klein Hesselink (07:33 min), Ruben Boekelder (07:42 min), Stan Prinsen (07:58 min), Tim te Brake (08:07 min), Romy van Rijs (08:55 min), Linde Klein Nibbelink (09:01 min)

5 km: Gerrit Dijkslag (18:59 min), Bram Tolkamp (19:20 min), Erwin Wamelink (20:04 min), Rob Berkelder (20:29 min), Luuk te Brake (20:46 min)

Link naar Foto's en Uitslagen