Ingrid van Zolingen mag weer een overwinning bijschrijven op haar palmares. In Nieuw-Wehl kwam zij als winnares over de streep op de 7,5 kilometer van de Fatimaloop. De tijd die Van Zolingen noteerde was 33:58 minuten. Hiermee bleef ze haar eerste concurrente ruim anderhalve minuut voor.
Fatima is een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Ieder jaar wordt er tijdens de loop een deel van het inschrijfgeld gebruikt voor de cliënten van Fatima. Dit jaar was het geld bedoeld voor ‘bewegen op maat’. De zorginstelling wil spelcomputers aanschaffen waarbij de bewoners niks hoeven vast te houden, maar wel lekker kunnen bewegen.
Waar de vorige twee edities van de wedstrijd nog in de regen werden verlopen, waren de omstandigheden van de 17e editie van de loop fantastisch. Met een voorjaarszonnetje aan de hemel en een temperatuur rond de 15 graden was het zowel voor de atleten als voor het publiek genieten.
Op de 1500 meter was het weer een groot spektakel. Ruben Boekelder en Stan Prinsen streden weer met zijn tweeën voor de overwinning. In Nieuw-Wehl werd de jury zwaar op de proef gesteld. Tot op de laatste meter werd er geknokt. Prinsen kreeg uiteindelijk het voordeel van de twijfel van de jury en drong daarmee Boekelder naar de tweede plaats. Bram Berkelder liet zich in zijn wedstrijd weer goed van voren zien. Tot op de laatste meters liep hij mee voor een podiumplaats, maar kwam uiteindelijk net iets te kort, hij werd vierde. Linde Klein Nibbelink werd vorige week in WInterswijk zesde en ook in Nieuw-Whel bezette zij deze plaats. Niet veel later kwamen Esther Boekelder (10e) en Romy van Rijs (11e) over de finish.
De man in vorm bij Ava’70 is momenteel Mark te Brake. Overal waar hij loopt, doet hij mee op de prijzen. Twee weken terug was hij nog de beste tijdens de Engbergenloop in Ulft. In Nieuw-Wehl liep Te Brake de 7,5 kilometer. Pas één keer eerder liep hij een afstand van deze lengte. Na een erg snelle start, zakte het tempo na vier kilometer een beetje in. Toch kon hij zijn derde plaats handhaven. Te Brake (26:13 min) was ondanks deze ereplaats niet tevreden over zijn race. Erwin Wamelink (28:38 min) werd zesde op deze afstand. Hiermee was hij erg content en Wamelink lijkt de goede vorm in het vizier te hebben.
Henk Mengers wil over een aantal weken een halve marathon lopen in Venlo. Om dit doel te realiseren moet Mengers nog een aantal kilometers in zijn benen krijgen. Daarom liep hij tijdens de Fatimaloop de 15 kilometer. Hij wilde een tijd van één uur en tien minuten lopen. Dit lukte met speelsgemak. Hij kwam over de meet na 1:08:23 uur.
Kylian Klein Hesselink is de ‘comming man’ bij Ava’70. Al een aantal maanden vallen zijn steeds beter wordende prestaties op. In Nieuw-Wehl deed de eerstejaars C-junior mee aan de drie kilometer. Klein Hesselink (11:09 min) werd met deze prima tijd negende in een sterk deelnemersveld.

Link naar Uitslagen en Foto's