RECORDDEELNAME BIJ 10E INTRATUINLOOP

Ver voordat het startschot zou klinken, meldden zich al de eerste lopers en loopsters voor de 10e Intratuinloop in Bredevoort. Uiteindelijk stonden er maar liefst 378 deelnemers aan de start bij de diverse onderdelen van deze jubileumeditie. Directeur Willy Heinen zag de enorme toeloop naar het hardloopevenement met start en finish bij zijn tuincentrum uiteraard glimlachend aan en bedankte iedereen voor de komst met een speciale attentie.
Om 18.55 uur gingen de wandelaars van start voor een prachtige route van ruim 8,5 kilometer in het mooie buitengebied van Bredevoort.
Het hardloopprogramma begon om 19.00 uur met de 1 kilometerwedstrijd voor meisjes tot en met 9 jaar, die 2 ronden liepen rond het complex van Intratuin. AVA`70-pupil Janneke Gelderblom bleek veruit de sterkste en won met overmacht in een tijd van 3, 49 minuten. Clubgenote Noa Luimes werd tweede, terwijl Britt Piek het snelste meisje uit Bredevoort bleek te zijn en een mooie beker in ontvangst mocht nemen. Bij de jongens was de eerste plaats voor Tijn Bauman uit Driel, die op de meet net iets sneller was dan de sterk lopende Michael Wellink uit Aalten, die op zijn beurt Indy Haverkamp in de eindsprint versloeg. De snelste Bredevoorter op deze afstand was Camiel van Middelkoop met een tijd van 3,42 minuten.

Op de 2 kilometer voor meisjes tot en met 15 jaar toonde Marijke Esselink zich oppermachtig en won de wedstrijd net voor Lynn Chevalking. AVA`70-juniore Linde Klein Nibbelink won de strijd om het Bredevoorts kampioenschap en stond terecht op de hoogste plek van het podium. Tim te Brake van AVA`70 liep bij de 2 kilometer voor jongens een prima wedstrijd, al moest hij met de finish in zicht nog even alles uit de kast halen om zijn ontketende clubgenoot Jerrel Balke voor te blijven. Derde en tevens snelste inwoner van Bredevoort op deze afstand werd Koen Hoornenborg.
Iets later dan gepland werd het grote deelnemersveld van de 5 en 10 kilometer weggeschoten door Willy Heinen. Rijen dik ging het pak lopers en loopsters op weg voor hun wedstrijd en het was een prachtig gezicht om te zien hoe het lange lint kleurig geklede lopers zich in de richting van het Walfortbos bewoog. Al snel bleek dat bij de 5 kilometer op de sympathieke Winterswijker Lars Duistermaat geen maat stond. In een strak tempo raffelde hij de 5 kilometer af in een zeer snelle tijd van 16,06 minuten. Op gepaste afstand werd zijn jonge clubgenoot David Spiro tweede en Remi Rondeel derde. Bij de Dames eiste de Aaltense survival-atlete Cindy Brusse de zege voor zich op. AVA-atlete Katja Demkes werd tweede, terwijl juniore Romy van Rijs uit Bredevoort een knappe prestatie leverde door het brons op te eisen.
Gerben Schreurs bleek bij de 10 kilometer in een uitstekende vorm te verkeren. Zonder tegenstand liep de in Enschede woonachtige atleet vrijwel de hele wedstrijd alleen en liep een sterke race, die hij finishte in een tijd van 34,33 minuten. Kees Adema uit Huissen werd tweede en verwees Wouter Vreeman naar de derde plek. De Groenlose Nicole Hoffman won op overtuigende wijze de wedstrijd over 10 kilometer bij de dames. AVA`70 boekte ook succes op deze afstand, want Ingrid van Zolingen werd tweede en Marieke Prinsen werd derde.

De 10e Editie van de Intratuinloop werd afgewerkt onder goede weersomstandigheden, al was het voor menigeen toch wel drukkend warm en was het water bijna niet aan te slepen. De wedstrijd trok een record aantal deelnemers naar Bredevoort, die zorgden voor een bijzonder gezellige sfeer bij de start en finishlocatie. En Intratuin-directeur Willy Heinen ….., die was terecht best een beetje trots op het 10e loopfeestje in zijn voortuin!

Foto's Geert Wevers.
Foto's Herman Vreeman 1Km.