Driemaal winst voor AVA'70 in Lichtenvoorde

Tijdens de Dr. Brenninkmeijerloop in Lichtenvoorde heeft AVA'70 bij de mannen alle afstanden gewonnen! Zo won Tim te Brake bij de jeugd 2km en werd Eric Demkes van kop af aan de 10,6km in 38:14min. Eric Demkes verkeerd dit jaar in een goede vorm en kon na Dinxperlo en Neede al zijn derde zege van het seizoen bijschrijven. De 16 jarige Hidde Elfrink liep onverwacht ook de 10,6km, dat dit hem goed af ging bleek wel uit zijn fantastiche tweede plaats in 39:56min. Ook Arjan Weijenborg is in vorm. Na vorige week nog tweede te zijn geworden tijdens de Gerard Tebroke Memorial werd Weijenborg nu eerste in 18:20min. Weijenborg liep in Lichtenvoorde een thuiswedstrijd, wat de overwinning extra zoet liet smaken. Bij de dames geen overwinning maar wel een schitterende tweede plaats voor Ingrid van Zolingen, die vorige week nog de zoenen van Kamiel Maase mocht ontvangen. van Zolingen had een tijd van 22:50min nodig, hiermee was ze net iets sneller dan clubgenote Heidie Jentink, die in 23:02min op het voetbalterrein van Longa binnenkwam. Jentink, ook woonachtig in Lichtenvoorde, vond het leuk om eens in eigen dorp te lopen, hoewel de laatste meters vanwege de zachte ondergrond wel lastig waren geweest. Marco van Rijs en Marieke Prinsen kwamen in 24:20min en 25:50min over de eindstreep. Dit jaar werd de Dr. Brenninkmeijerloop voor het eerst niet op Koninginnedag gehouden, maar begin juni. Hopelijk is dit het begin van een nieuwe traditie.