Goede prestaties tijden Bridge to Bridge loop. (13 september 2009)

Vier atleten van AVA”70 hebben in Arnhem deelgenomen aan de 25e bridge to bridgeloop. Deze jubileumeditie trok dit jaar twee keer zoveel lopers als de vorige editie. Ook het parcours heeft een grote metamorfose ondergaan. Zo werd de beroemde John Frost brug al naar 1 km aangedaan. Paul Waalders en Andries Stortelder stonden aan de start van de tien Engelse mijl. Waalders die een zeer sterk begin van zijn wedstrijd kende, kreeg het in de slotfase van zijn race erg zwaar. De wind was hier de grootste oorzaak van. Waalders voltooide zijn zestien kilometer in een prima tijd van 1:05:09 uur. Ook Stortelder liep een prima wedstrijd hij kwam over de meet na 1:26:31 uur. David Sonntag ook lid van de Aaltense atletiekvereniging liep in Arnhem de tien kilometer. De jonge Sonntag (junior C) liep een sterke wedstrijd en kwam ruim binnen de vijftig minuten over de finish. Sonntag kwam in de zware wedstrijd binnen in 46:16 min. De laatste deelnemer uit de stal van AVA’70 was Marco van Rijs. Van Rijs deed net als Sonntag mee aan de tien kilometer. Van Rijs die voor het tweede achtereenvolgende jaar aan de start stond van deze grote wedstrijd legde zijn tienduizend meter af in 53:38 min.