Twee podiumplaatsen voor Ava’70 in Eibergen.

Een dik pak sneeuw en een temperatuur ver onder het vriespunt waren de zwaartepunten tijdens de jaarlijkse Nieuwjaarscross in Eibergen. Dit ondervonden ook Ava’70 atleten Katja Demkes en Erwin Wamelink. Voor beide atleten was dit de opening van het loopjaar 2010. En dit deden zij niet onverdienstelijk.

Erwin Wamelink(Junior A) verkeert de laatste tijd in een uitstekende vorm, en deze goede lijn zette hij in Eibergen voort. Wamelink kwam in de eerste ronde nog ten val, maar hier ondervond hij tijdens het vervolg van de wedstrijd geen hinder van. Telkens liep Wamelink een meter of twintig achter koploper Wouter Doesburg, maar met een uiterste krachtsinspanning wist Wamelink Doesburg nog te achterhalen, en eiste zo in de laatste tien meter alsnog de overwinning op. Doesburg(26:07min) werd in dezelfde tijd als Wamelink tweede. De derde plaats ging naar Klaus Schluter(27:58 min) uit Vreden(Duitsland). Katja Demkes net als Wamelink lid van atletiekvereniging Ava’70 liep ook een uitstekende wedstrijd. Demkes kon vanaf meter één goed in haar ritme komen, terwijl dit toch bijna onmogelijk was met het grote pak sneeuw dat op het parcours lag. Demkes werd in een tijd van 31:26 minuten knap tweede over haar zes kilometer. Demkes hoefde alleen regionaal topatlete Reina Visser(26:27min) uit Nijmegen voor zich te dulden. De moeder van Reina Visser, Ineke pakte de derde plaats. Haar tijd was 31:38 minuten.