Twee leden Ava’70 aan de start tijdens derde safarirun.

Voor de derde maal vond in Arnhem de safarirun plaats. Deze wedstrijd die in 2008 voor het eerst plaats vond, wordt geheel gelopen op onverhard terrein. Het hoogteverschil tussen het laagste en hoogste punt op het parcours is 39 meter, hierdoor mag deze wedstrijd als pittig worden gezien. Na afloop van de wedstrijd is het voor iedere deelnemer mogelijk om gratis dierenpark burgers zoo te bezoeken. Voor ava’70 stonden Geert Wevers en Theo stronks aan het vertrek van de vijf kilometer. Wevers die sinds het eind van 2009 in een lichte vormcrisis zit, lijkt de stijgende lijn weer een beetje te hebben ingezet. Met een tijd van 20:11 minuten nadert Wevers weer de twintig minuten grens. In tegenstelling tot Wevers was 2009 voor Theo Stronks een prachtig loopjaar. Bijna elke wedstrijd leverde Stronks een prachtige tijd op. Met een tijd van 22:30 minuten trekt stronks de lijn van 2009 goed door. Over alle afstanden stonden ruim achthonderd deelnemers aan de start. Uniek feit is dat zich op de vijf kilometer meer vrouwen dan mannen hadden ingeschreven.Ook Frank Roos stond in Arnhem aan de start en zijn eindtijd was 19:31 minuten.