Eerste winter bosloop Beek levert mooie tijden op.

Stichting omloop Beek organiseert jaarlijks een drietal hardloopwedstrijd in de bosrijke omgeving van het Montferland. Deze drie wedstrijden worden gehouden op de twee laatste zondagen van januari en de eerste zondag van februari. Als je aan twee van de drie wedstrijden mee hebt gedaan word je opgenomen in het eindklassement.
De eerste wedstrijd leverde al direct twee ereplaatsen op voor ava’70. Heidie Jentink(22:06min) uit Lichtenvoorde legde op de vijf kilometer beslag op de tweede plaats. Katja Demkes uit Lievelde werd met een tijd van 22:25 minuten knap derde. De overwinning op deze afstand ging afgetekend naar Lisa te Molder uit Zieuwent. Te Molder klokte een tijd van 20:15 minuten. Mark te Brake uit Aalten toonde opnieuw aan over veel talent te beschikken. De laatste weken kampte te Brake nog met een flinke verkoudheid, maar hier was vandaag niets van te merken. Te Brake kwam na vijf kilometer over de finish in een keurige tijd van 18:48 minuten. Met deze tijd werd hij vijfde.
Dano Harmsen eveneens lid van atletiekvereniging ava’70 liep in de eerste ronde van zijn vijf kilometer nog voor Te Brake, maar moest deze snelle start in de tweede ronde bekopen. Harmsen werd zevende in een tijd van 19:23 minuten.

Chantal Klein Gunnewiek uit Lichtenvoorde nam deel aan de tien kilometer. Deze afstand bestaat uit vier ronden van 2,5 kilometer. In elke ronde moet er een paar honderd meter flink geklommen worden. Klein Gunnewiek liet zich niet afschrikken door dit zware parcours en noteerde een tijd van 45:38 minuten. Deze tijd was goed voor de vierde plek. Jan Wevers liep ook een bijzonder sterke wedstrijd. Wevers(39:41min) werd achter Stefan Blonk(37:06min) knap tweede bij de mannen veteranen 2. Tim te Brake liep op de twee kilometer naar een verdienstelijke vijfde plaats. Door een fout in de uitslagen is er helaas geen correcte eindtijd beschikbaar.

Uitslagen 1e winterbosloop Beek (leden van Ava’70) 24-01-2010
2 km: Tim te Brake: (vijfde plaats, geen tijd beschikbaar).

5 km: Mark te Brake(18:48min), Dano Harmsen(19:23min), Heidie Jentink(22:06min), Katja Demkes(22:25min)

10 km: Jan Wevers(39:41min), Wim Brinkman(41:45min), Gerrit Heersink(42:26min), Gerrit Molenkamp(45:32min), Chantal Klein Gunnewiek(45:38min), Henrie Drenthel(45:39min), Gerrit te Lindert(46:20min), Henk Mengers(46:25min), Henk Lammers(47:26min), Gerben Duenk(50:03min), Evelien Hillen(52:08min)