Goede prestaties tijdens laatste cross in Beek

De derde en tevens laatste wedstrijd van de winterbosloop competitie in Beek heeft voor atletiekvereniging Ava’70 goede prestaties opgeleverd.

Op de tien kilometer liep Eric Demkes een goede wedstrijd. Demkes liep op het heuvelachtige parcours in Beek naar een tijd van 36:39 minuten. Met deze snelle tijd pakte Demkes de tweede plaats in het eindklassement bij de mannen 40 plus. Ook voor Jan Wevers(mannen 50 plus) was er een mooie tweede plaats. Deze podiumplaats stelde Wevers veilig door in de laatste wedstrijd over de finish te komen in een tijd van 39:00 minuten. Bij de vrouwen was het Evelien Hillen die voor een mooie verassing zorgde. Met een tijd van 50:16 minuten was Hillen, die zich momenteel voorbereid op de Rotterdam marathon maarliefst vijf minuten sneller dan afgelopen week.

Misschien wel de mooiste prestatie van de dag komt op naam van Mark te Brake. Te Brake die in uitstekende vorm verkeert liep op de vijf kilometer naar een prachtige tijd van 18:32 minuten. voor Te Brake was dit een forse verbetering van zijn persoonlijke record. Net als Te Brake liep ook Dano Harmsen een goede wedstrijd. Harmsen was met een tijd van 18:47 minuten precies een halve minuut sneller als dat hij in de eerste wedstrijd van deze competitie was. Luuk te Brake(20:25min), de oudere broer van Mark liep net als zijn jongere broer naar een persoonlijk record. Luuk te Brake heeft in drie maanden al meer dan twee minuten van zijn eigen record afgehaald. Op de vijf kilometer bij de dames stonden twee Ava’70 atletes op het erepodium. Heidie Jentink werd in de laatste cross derde, maar met een tijd van 22:10 minuten pakte ze wel de tweede plaats in het eindklassement. Net als Jentink liep ook Katja Demkes(22:17min) een uitstekende wedstrijd. Demkes die de laatste tijd al bij verschillende wedstrijden op het podium te vinden was, werd tijdens deze competitie knap derde.

Tim te Brake de jongste van de drie broers te Brake maakte het feest voor de familie compleet. Te Brake was met een tijd van 07:35 minuten een kleine halve minuut sneller als twee weken geleden.

Uitslagen laatste winterbosloop Beek: 07-02-2010:
2 km:      Tim te Brake(07:35min)

5 km:      Mark te Brake(18:32min), Dano Harmsen(18:47min), Erwin Wamelink(18:54), Rob Berkelder(19:27min), Luuk te Brake(20:25min), Heidie Jentink(22:10min), Katja Demkes(22:17min), Gerben Duenk(24:53min)

10 km:    Eric Demkes(36:39min), Jan Wevers(39:00min), Gerrit Heersink(42:37min), Henk Mengers(44:12min), Henk Lammers(47:11min), Gerrit te Lindert(49:45min), Evelien Hillen(50:16min)