Arjan Weijenborg begint 2011 met vierde plaats

In zijn eerste wedstrijd van het jaar kwam Arjan Weijenborg uit Lichtenvoorde net iets te kort voor een podiumplaats. In de derde en tevens laatste wedstrijd van de winterbosloop competitie liep Weijenborg op de vijf kilometer naar plek vier. Op het zware crossparcours in het Montferland passeerde hij de finish na 18:14 minuten. Omdat Weijenborg bij de vorige twee wedstrijden van de competitie afwezig was, werd hij niet opgenomen in het eindklassement.

Achter Weijenborg duurde het enige tijd voordat het tweede lid van Ava’70 binnen kwam. Erwin Wamelink liep in een moeizame wedstrijd een tijd van 21:01 minuten. Wim Rensink en Tom Wevers waren in Beek erg aan elkaar gewaagd. Rensink (21:41 min) was net iets te sterk voor Wevers (21:43 min) in het eindklassement waren de rollen omgedraaid. Gerrit ter Haar had het erg zwaar in Beek. Toch wist hij net binnen het half uur te finishen. Met 29:59 minuten wist hij precies binnen die grens blijven. In het eindklassement wist Heidie Jentink voor Ava’70 succes te zorgen. Ze stond in de laatste wedstrijd niet aan de start, maar toch behaalde zij een mooie derde plaats in het klassement.

Op de tien kilometer viel Eric Demkes net buiten het erepodium. In de laatste wedstrijd, waarin het erg hard waaide, kwam Demkes binnen na 38:47 minuten. in het eindklassement werd Demkes ondankbaar vierde. Frederieke Boesveld wist in tegenstelling tot haar clubgenoot het podium wel te bereiken. Hoewel Boesveld (50:04 min) in de laatste wedstrijd haar langzaamste tijd noteerde, was het wel genoeg voor de tweede plaats in het eindklassement. Björn Demkes was ook goed voor een tweede plaats in de einduitslag. Voor deze prestatie hoefde hij zelfs de laatste wedstrijd in Beek niet te lopen.

Janneke Gelderblom mag gezien worden als één van de grote talenten binnen de jeugd van Ava’70. In de laatste wedstrijd over duizend meter had de kleine Gelderblom wel wat last van de stevige wind. Toch knokte zij zich naar een tijd van 04:23 minuten. Dit was genoeg voor de zesde plaats in het eindklassement van de crosscompetitie.

Uitslagen derde winterbosloop Beek
5 km: Arjan Weijenborg (18:14 min), Erwin Wamelink (21:01 min), Wim Rensink (21:41 min), Tom Wevers (21:43 min), Gerrit ter Haar (29:59 min)
10 km: Eric Demkes (38:47 min), Frederieke Boesveld (50:04 min)
1 km: Janneke Gelderblom (04:23 min)