AVA-KWARTET ACTIEF IN VREDEN .

Op zaterdagmiddag vertrok een viertal AVA-atleten Winterswijk over de grens, om in Vreden deel te nemen aan de 42e Internationale Volkslauf.

Henk Mengers is in voorbereiding op de marathon van Antwerpen en maakt op dit moment veel trainingskilometers. In Vreden koos Henk voor de 21 kilometer en had zich een tijd van rond de 1 uur en 38 minuten ten doel gesteld. Mengers liep een uitstekende wedstrijd, die hij prima had ingedeeld en finishte in een hele goede tijd van 1.34.56 uur. Uiteindelijk leverde hem dit ook nog eens een eerste klassering op in zijn leeftijdsklasse.
André Balke neemt eind maart deel aan de Wintertriathlon van Enschede en wilde zich testen op de 10 kilometer. Balke heeft de laatste maanden al aangetoond dat hij veel progressie boekt en liep op het vlakke parcours in Vreden een P.R. met een prima eindtijd van 47.32 minuten.
Na een vervelende ribblessure, is Geert Wevers duidelijk op de weg terug. Dit jaar kwam hij nog niet aan de start van een wedstrijd, maar zaterdag liet hij zich weer van de allerbeste kant zien. Met zijn tijd van 41.22 minuten was hij dan ook uitermate tevreden en mocht daarmee de hoogste trede van het podium beklimmen in zijn leeftijdsgroep.
Frank Roos had zich ten doel gesteld om een regelmatig tempo te lopen en daarbij in de buurt van de 40-minutengrens te finishen. In die opzet slaagde hij en dook er met 38.27 minuten behoorlijk onder.
Het kwartet AVA-atleten was na afloop content met de geleverde prestaties en met het nodige zelfvertrouwen in de sporttas, vertrok men weer huiswaarts.