Onder goede weersomstandigheden werd de Mijlenloop in het centrum van Eibergen afgewerkt.
Bij de halve mijl verschenen 2 pupillen van AVA aan de start. Indy Haverkamp liep een goede wedstrijd en bleef met een vijfde plaats met een tijd van 3,36 minuten maar 1 seconde verwijdert van een plek op het podium. Joppe Roos ging voorzichtig van start, maar een flinke eindsprint leverde hem met een tijd van 4,09 minuten een elfde plek op.
Bij de 5 mijl stonden een vijftal clubgenoten aan de start. Chantal Klein Gunnewiek bleef haar AVA-collega`s voor met een knappe tijd van 34,10 minuten. Dave Postumus nam namens zijn werkgever deel en begint steeds sneller te lopen. Met 35,59 minuten bleek hij de snelste loper van zijn team te zijn. Dirk-Jan Robbe was maar wat blij met de regen, die er zondag voorafgaand aan de wedstrijd viel. De stofvrije lucht gaf ook hem voldoende lucht en na 36, 22 minuten passeerde hij de finish. Sander Kolthof had 37,37 minuten nodig voor de 5 mijl en leverde daarmee een verdienstelijke prestatie. Dit kan zeker ook gezegd worden van Leo Temming, die vooraf aangaf vooral op gevoel te gaan lopen. De 68-jarige nestor bracht met 39,55 minuten een keurige tijd op de klokken, waar hij heel erg tevreden mee mag zijn.
Ingrid van Zolingen deed ook met een aantal collega`s deel aan de bedrijvenloop en er was gekozen voor de 10 mijl. De Aaltense kilometervreetster passeerde de finishlijn na 1 uur en 15 minuten en mede door haar uitstekende prestatie kon na afloop de overwinningsbeker in ontvangst worden genomen.
Een ander AVA`70-lid, dat zich ook in Eibergen van de actieve kant liet zijn, was Jan te Brake jr. Hij nam echter niet deel aan de wedstrijd, maar probeerde de deelnemers over te halen, om komende week te starten tijdens de Gerard Tebroke Memorialloop. Al pratend deelde hij veel flyers uit en ook deze “prestatie” mag zeker wel eens genoemd worden!
Al met al kan gesteld worden, dat de AVA`70 leden zich in Eibergen van de beste kant hebben laten zien.

Website Eiberrun + Uitslagen
Tubantia