Foto Herman Vreeman

TE MOLDER EN BAAK OVERHEERSEN BIJ WALFORTLOOP

Dat je voor een gezellige hardloopwedstrijd niet over een dure uitrusting hoeft te beschikken, liet Jannetje Bijkerk tijdens de Walfortloop zien. Het jonge meisje liep de 1 kilometer en kwam gehuld in een fleurig jurkje en op klompjes aan de start. Ze won de wedstrijd overigens niet. AVA`70-talent Esther Boekelder won op zeer overtuigende wijze in een hele snelle tijd van precies 4 minuten, voor de clubgenotes Noa Luimes en Janneke Gelderblom. Bij de jongens bleek Herman Domhof uit Harreveld de snelste van het stel, gevolgd door Sem Balke en Bram Berkelder.
Bij de 2 kilometer was Lynn Chevalking als eerste bij de finish, terwijl bij de jongens het Archeus-talent David Spiro ongenaakbaar was en
AVA-leden Ruben Boekelder en Kylian Klein Hesselink achter zich liet.
Even na half 8 vertrokken ruim 120 atleten en atletes voor hun wedstrijd over 6 kilometer. Bij de start was het op de baan dringen geblazen, maar eenmaal goed op weg, slingerde zich het deelnemersveld als een lang lint, door de prachtige omgeving van het Walfort. Bij de Dames was het de jonge talentvolle atlete Lisa te Molder uit Zieuwent, die de concurrentie al snel de hielen liet zien en in een strak tempo doortrok tot aan de finish. Met een uitstekende tijd van 22,46 minuten, bleef ze de nummer 2, Cindy Brusse en nummer 3, de Duitse Marianne Sprink ruim voor en daarmee bevestigde te Molder haar prima vorm. Tom Baak koos direct vanaf de start voor de aanval en kwam al snel alleen op kop te lopen. Arjen Weijenborg van AVA`70 moest Baak laten gaan en liep zijn eigen wedstrijd. Hij had in de gaten dat een tweede plek het hoogst haalbare was en consolideerde deze positie. Tom Baak zegevierde op indrukwekkende wijze met een tijd van 21,22 minuten, voor Weijenborg, die ruim 40 tellen toegaf.
Veteraan Jan Wevers nestelde zich knap tussen de jeugd en pakte de derde plek.
De Walfortloop kende een aantal ijzersterke winnaars en winnaressen en de organisatie toonde zich ook tevreden met het verloop van de wedstrijd. Een leuke bijkomstigheid was nog, dat er naast enkele Duitse deelnemers, er zelfs een Amerikaanse loopster op de uitslagenlijst voorkomt. Hanneke Westervelt, afkomstig uit IJzerlo en tegenwoordig woonachtig is in de States, benutte de Walfortloop, om lekker een wedstrijdje te lopen en tevens om de nodige bekenden te ontmoeten.
De Walfortloop kreeg zodoende nog een internationaal tintje!

uitslagen

Foto's Herman Vreeman 6 km