Na een eerste week met tempotrainingen na zijn operatie was hij benieuwd hoe deze wedstrijd zou gaan. Vijf weken geleden ging de Klever Berglauf erg goed, maar twee weken geleden viel de Teufellauf in Heiden hem tegen.

De weersvoorspellingen waren slecht, met veel regen en wind. Gelukkig viel dat allemaal reuze mee, de regen viel heel lichtjes en pas na de wedstrijd heel hard, wel jammer voor de jubileum activiteiten na afloop van deze 25ste 4Mijl van Groningen. De wind blies lichtjes in de rug.
Van te voren had Gerrit bedacht dat een tempo van 4min de kilometer voor deze wedstrijd mooi zou zijn. Zeker omdat er ruim 19.000 lopers aan de start staan is het altijd dringen aan het begin en omdat je per 1000 man vertrekt moet je ook veel mensen inhalen die voor je gestart zijn.
Nadat de allereerste startgroep met wedstrijdlopers, met oa Kenise Bekele, Jesper van der Wielen en Gert-Jan Wassink door Louis van Gaal is weggeschoten, is het de beurt aan de grote masse businesslopers. Gerrit startte met Kramp Nederland in het zevende startvak .
Als hij en het Team Kramp langzaam per startvak opschuiven naar de startstreep begint het licht te regenen en droog wordt het niet meer deze zondag.
Gerrit probeerde rustig te starten en liet bewust de eersten in mijn startvak voor zich lopen, desondanks loopt hij toch bij de eerste 15.
Na 1km komt hij door in 3:42min, Gerrit dacht dat dit te snel ging, maar zijn benen voelden erg goed aan en kon zelf het tempo de volgende kilometers volhouden, Gerrit werd nog gehinderd door atleten die eerder waren gestart. Door uiterst links te blijven lopen gaat het inhalen goed zelfs als hij bijna aan het einde de spoorwegovergang moeten "beklimmen" . De laatste 500m zijn smal en vol met lopers maar ook hier hoeft hij al laverend niet in te houden en komt Gerrit redelijk fris over de finish in 24:15min, 63ste van de bijna 5000 bedrijvenlopers en 218de van de 18.725 hardlopers die over de finish op de Vismarkt zijn gekomen.
Dit is nog geen 1,5min langzamer dan vorig jaar en de tweede, moeilijkere, helft ging  zelfs 3 seconden sneller dan de eerste.

Met zijn collega's van Kramp heeft hij daarna gezellig in het Centrum van Groningen nagepraat onder het genot van een hapje en drankje in een Eetcafé   Later op de avond ging Gerrit weer tevreden en voldaan richting de mooie Achterhoek .

Uitslagen en Website