Onder fantastische weersomstandigheden vond zaterdagmiddag de 1e wedstrijd in een serie van 4 plaats van de Boekelder Crosscompetitie. Het mooie weer had niet alleen veel atleten en atletes naar de Haartse Ringkamp gelokt, maar ook veel publiek. In totaal verschenen er ruim 260 deelnemers aan de start, waaronder een heel peloton AVA-leden. Meer dan 130 clubgenoten kwamen in actie op de verschillende afstanden. Diverse lopers en loopsters sloten deze middag officieel de clinic “lopen voor beginners” af en beleefden hun vuurdoop in wedstrijdverband op de 5 kilometer. Het regende dan ook persoonlijke records en dat heeft altijd een positief, stimulerende werking.
Om 13.00 uur ging de jeugdloop over 1 kilometer van start en hier pakten de AVA-talenten Esther Boekelder bij de meisjes en Diederik Lensink bij de jongens de eerste plek. Tien minuten later konden de oudere kids “knallen” in de Ringkamp, maar hier vielen de geelhemden net buiten de podiumplekken. Rond de klok van half 2 was het de beurt aan de 5- en 15 kilometervreters voor hun wedstrijd. De ronde liep vanaf de Ringkamp via het Loohuisbos en ging vervolgens heuvelop weer terug naar start en finish. Het parcours van 5000 meter was uitstekend te belopen en het lint van deelnemers slingerde zich door de fraai gekleurde omgeving. Talent Mark te Brake was als eerste weer terug en bevestigde daarmee de uitstekende vorm, waarin hij verkeert. Bij de deelnemers van de lange adem werd Ingrid van Zolingen tweede bij de Dames en pakte Bjorn Demkes de derde plek bij de mannen. De 10 kilometer startte om 14.00 uur en hier hield Heidi Jentink de concurrentie op gepaste afstand en werd overtuigend eerste. Henri Gelderblom werd van de 19 deelnemers uiteindelijk derde en was daarmee zeer content.

De eerste editie van de Boekelder Crosscompetitie leverde mooie sportprestaties op en volgende week strijkt het hele circus wederom neer in de Ringkamp en zullen vele tijden scherper worden gesteld!