Nog even 2011…….

AVA-jeugd aan start bij Sylvestercross

Hoewel de eerste Nieuwjaarslopen van 2012 al weer achter ons liggen, blikken we nog even terug naar 2011. Op oudejaarsdag vond namelijk in Soest de traditionele Sylvestercross plaats en tussen de beste lopers en loopsters van ons land, stonden ook enkele jeugdleden van AVA`70 aan de start.
Bij de jongens B stond Mark te Brake tussen de top van Nederland opgesteld. Doelwas vooraf duidelijk: een goede wedstrijd lopen en daarmee het mislukte Nederlands Kampioenschap gauw vergeten. Het parcours was mooi, maar ook zwaar en vanuit de start werd er gelijk een hoog tempo gelopen. Te Brake startte als 20e en wist zich gedurende de loop naar voren te werken. Steeds meer jongens werden door Mark ingehaald en uiteindelijk kwam hij als 11e over de finish en was erg blij met deze prestatie.
Ook broertje Tim verscheen aan de start en liep een prima wedstrijd. Een plek in de middenmoot is een verdienstelijke prestatie. Stan Prinsen is al enige tijd erg goed op dreef en kon dit ook in Soest laten zien. Uiteindelijk eindigde hij op een uitstekende 8e plek. Broertje Mees moest als eerste van het kwartet van start en liep naar een mooie plek in de middenmoot.
De 4 AVA`70 leden kunnen zeer tevreden terugkijken op hun deelname aan deze ijzersterk bezette wedstrijd, die op de laatste dag van 2011 werd afgewerkt!