Linde Klein Nibbelink wordt aangemoedigd door haar trainer Hans Prinsen.

Traditiegetrouw wordt er op de twee laatste zondagen van januari en de eerste van februari hardgelopen in Beek. Wanneer je aan twee van de drie wedstrijden mee doet, word je opgenomen in het eindklassement. Hoewel de wedstrijden erg vroeg in de ochtend plaatsvinden weerhoudt dit een aantal Ava-leden niet om toch aan de start te verschijnen.

Björn Demkes liep tijdens de eerste wedstrijd de tien kilometer. Vier ronden van 2500 meter stonden er voor Demkes op het programma. Dat betekende ook dat hij vier keer een loodzware beklimming, die halverwege het parcours opdoemde, moest trotseren. Alleskunner Demkes snelde na een goed opgebouwde race naar een tijd van exact 39 minuten. Hiermee werd hij tweede in zijn leeftijdscategorie. Evelien Hillen was in de voorgaande jaren ook vaak in Beek aanwezig. Net als Demkes liep zij de tien kilometer en ook Hillen liep naar een tweede plaats. Haar eindtijd was 51:42 minuten.

Gerrit Dijkslag moest afgelopen jaar maar liefst twee keer plaatsnemen op de operatietafel. In beek maakte hij voor het eerst sinds lange tijd weer zijn opwachting. Hoewel het allemaal niet van zelf ging noteerde hij toch een tijd van 19:13 minuten over vijf kilometer. Rob Berkelder besliste pas vlak voor de wedstrijd dat hij in Beek zou lopen. Hij finishte desalniettemin toch in een tijd van 20:22 minuten. Erwin Wamelink liep in beek een zeer matige wedstrijd. Hij stond niet erg gemotiveerd aan de start. Zijn eindtijd was 21:33 minuten. Heidie Jentink doet in Beek al jaren mee voor de prijzen. Bij de inschrijving kreeg Jentink haar prijzengeld van afgelopen jaar zelfs nog overhandigd. Ook tijdens de eerste wedstrijd van dit jaar liep Jentink weer naar een podiumplaats. Ze werd tweede in een tijd van 22:13 minuten.

Het het Running team Achterhoek (RTA), bestaat al een aantal jaren. Maar sinds kort is er ook een talententeam voor de aller jongste junioren, genaamd Jong-RTA. In dit team bevinden zich ook drie leden van Ava’70. Stan Prinsen, Kylian Klein Hesselink en Ruben Prinsen krijgen nu een stuk extra begeleiding vanuit Ulft, waar het Running Team Achterzoek zich huisvest. In Beek stonden de drie ruwe diamanten van Ava aan de start op de twee kilometer. Prinsen (07:27 min) was het snelste van het drietal. Klein Hesselink (07:39 min) en Boekelder (07:42 min) kwamen niet veel later over de eindstreep. Linde Klein Nibbelink en Romy van Rijs vertegenwoordigden in beek de meisjes van Ava’70. Klein Nibbelink (08:53 min) werd knap zesde. Van Rijs (09:37 min) nestelde zich op de dertiende plaats.

Bram Berkelder werd knap zevende op de één kilometer. Berkelder deed 04:46 minuten over zijn duizend meter.

Link naar foto's en uitslagen