Op het allerlaatste moment hebben drie leden van AVA'70 nog een startbewijs voor de 5km Jedermannlauf in het Duitse Bocholt kunnen bemachtigen. Deze loop is onderdeel van de 10de Bocholter Citylauf waarvan de inschrijving officieel begin april al aan zijn limiet zat, overigens zat de 10km in januari al vol.

Geert Wevers zijn race was bijna een kopie van de wedstrijd van vorig jaar, een snelle start, ingehaald worden door een aantal snellere atleten en in de laatste kilometer er weer een paar voorbij gaan. Zelfs de eindklassering, negende, was hetzelfde. Alleen de eindtijd was nu ietsje langzamer, maar met 18.25min was het verschil slechts negen seconden en gezien de wat minder goede wedstrijden van de afgelopen tijd was Wevers terecht zeer tevreden met dit resultaat. Sandra Brachten liep een zeer snelle eerste ronde, maar kon dit in de tweede ronde niet helemaal vasthouden. In 24.45 werd Brachten 174ste. Johan Assink had van te voren niet verwacht sneller te zijn dan in Stadtlohn, maar met een keurige wedstrijd en de aanmoedigingen van heel veel toeschouwers lukte het Assink met zijn 27.49 wel, 381ste.

Deze prestaties waren goed voor drie prijzen: Wevers werd eerste bij de M45, Brachten derde bij de V30 en Assink pakte de eerste prijs bij de M60!

Op de 5km finishten 752 atleten en op de 10km liefst 967, op de jeugdloop over 5km waren dat er nog eens 447 en op de 2,5km scholenloop het onwaarschijnlijke aantal van 1783. Hierdoor konden bijna 4000 deelnemers hun herinnering na afloop van deze groots opgezette en zeer gezellige loop ophalen.