Brons voor Gertjan Bentert

6 AVA’70 atleten mochten, op grond van hun eerder dit seizoen geleverde prestaties, meedoen aan de open Gelders/Overijsselse Kampioenschappen atletiek in Enschede.
Succes was er voor Gertjan Bentert bij het hoogspringen.
Hij won brons met een sprong over 1.48 m. Met deze fantastische sprong (een nieuw p.r) pakte hij een 3e plaats en dus een mooie bronzen medaille. De verschillen tussen de
nrs 1 t/m 3 waren maar heel klein, de winnaar sprong 1.51 mtr en de nr. 2 kwam net als Gertjan tot 1.48, alleen had hij daarvoor minder pogingen nodig dan Gertjan.
Het verspringen gaat dit seizoen wat minder, ook deze keer had Gertjan weer moeite om goed uit te komen en bleef hij steken op 3.72 m wat eigenlijk wat onder zijn niveau is.
De 80 mtr. Sprint ging wel goed, maar de 12.16 sec was niet genoeg voor een finale plaats.
Jamie Piek greep net naast de prijzen. Hij werd op het onderdeel kogelstoten 4e met een worp van 8.74 m. Jamie zette een goede serie stoten neer maar net die ene klapper kwam er niet uit waardoor een podium plaats net aan zijn neus voorbij ging. Jamie haalde ook bij discus de finale. Hierin werd hij 8e met een worp van 19.94m. Op de 80m sprint klokte hij 12.01 sec
Frankie Lammers kwam ook op 3 onderdelen uit. Ook zij presteerde heel goed met de kogel. Ze kwam met een stoot van 9.86 m, een nieuw p.r, tot een 7e plaats .
Het hoogspringen ging niet zo goed deze keer. Frankie kwam tot 1,25 m. 2 weken geleden sprong ze nog 1.40. Jammer dat het juist bij dit kampioenschap er niet uit kwam.
Wel liep ook zij nog een goede sprint: 60 mtr in 9.20 sec.
Naast deze meerkampers deden er nog 3 AVA jongens mee aan de middellange loopnummers.
Bram Tolkamp gaat dit seizoen als een trein. Elke wedstrijd verbetert hij zich weer,ook nu weer was hij sneller dan ooit op de 1000 m. In een mooie tijd van 3.16.57 werd hij 6e. Ook Tim te Brake deed het goed op deze afstand. Ook hij was nog nooit zo snel als deze keer.
9e in 3.25.15
Tot slot liep Mark te Brake de 1500 m. Mark bleef 2 sec. boven zijn beste tijd maar liep een goede race. Voor een medaille kon hij deze keer , als 1e jaars junior C, nog niet meedoen Hij eindigde op 8e plaats