Al ruim voor de start was de organisatie van de Boekeldercrosscompetitie zaterdag jl. klaar voor het sluitstuk, de allesbeslissende finale. De bospaden waren weer geveegd, het secretariaat op volle sterkte, de prijzen en herinneringen lagen klaar en de erwtensoep stond al te pruttelen op het fornuis. Zelfs de Zwarte Pieten ontbraken niet en dat was voor de jongste talenten natuurlijk een extra stimulans om hun uiterste best te doen.
Om exact 13.00 uur was het publiek, dat rijen dik bij start en finish stond opgesteld, getuige van een flitsend begin van de 4e wedstrijd van de Boekeldercrosscompetitie. Timo Westerveld was de allersnelste en won met overmacht het klassement bij de jongens. Daarbij was hij ook de enige, die al de 4 wedstrijden winnend over de streep kwam. Bijzonder spannend was de strijd bij de meisjes op de 1000 meter. Norah Rusink was de snelste, maar Lidewij Lensink zat er met haar tweede plek heel erg kort achter. Dani Jansen werd knap derde, dus het podium kleurde helemaal AVA`70-geel.
Bij de twee kilometerwedstrijd won Björn Rossel en hij liep een sterke race. In het eindklassement leverde hem deze goede prestatie een derde plek op, achter clubgenoot Stan Prinsen. Eva Bruil was de laatste wedstrijd oppermachtig  en ze wist haar snelste tijd nog verder aan te scherpen en finishte in 7,26 minuten.
Om 13.30 uur ging het peloton op de 5 kilometer van start en hoewel het eindklassement al aardig duidelijk was, maakten de atleten en atletes er toch een prachtige wedstrijd van. Het jonge AVA`70-talent, Tim te Brake, toonde al weken aan goed in vorm te zijn, maar het beste had hij bewaard voor de laatste zaterdag. In een prachtige eindtijd van 17,49 minuten pakte hij de overwinning en klom in het klassement naar de 4e plek toe. Wim Brinkman mocht zich als Veteraan ook laten huldigen, want hij werd in de rangschikking 3e. Bij de Dames was Nathalie Demkes nog weer sneller dan in de vorige edities en een prima laatste race leverde haar de 2e plaats op. Nog meer AVA`70-succes op deze afstand was er bij de Veteranen Dames. De jonge hinde, Maria Griffioen, toonde zich in dit klassement oppermachtig en mocht de overwinning vieren, met Anky Bruil en Gaby Schenk aan haar zijde, op de 2e en 3e plek.

Bij de 10 kilometer was Katja Demkes oppermachtig. In de laatste wedstrijd toonde ze haar kwaliteiten, door haar beste tijd wederom te verbeteren en trok de eindzege naar zich toe. Een prima prestatie leverde ook Gerdy Hoornenborg op deze afstand, want zij werd tweede in de rangschikking. Joke Balke kwam uit in de Veteranenklasse en pakte op prachtige wijze de zege, terwijl Annie Buesink een mooie tweede plek op het podium in mocht nemen. Hoewel hij niet meedeed voor het klassement, mag de uitstekende prestatie van Björn Demkes niet onopgemerkt blijven. De AVA`70-atleet liep de 10 kilometer vrijwel solo en kwam tot een prima tijd van 36, 11 minuten. Erwin Wamelink liep alle edities mee en dit leverde hem een fraaie derde plek op en daar was hij terecht enorm blij mee.  Ben Saalmink was op deze afstand bij de Veteranen de sterkste en wist zijn tijden wekelijks te verbeteren. Ook Patrick Ikink flikte dit kunstje en werd tweede in de eindrangschikking. Bij de 15-kilometerwedstrijd verscheen AVA`70-troef Jaap Oberink niet geheel okselfris aan de start. Desondanks pakte hij toch de eerste plek in het klassement en dat mag een prestatie van formaat worden genoemd. Clubgenoot Henri Gelderblom werd derde bij de Veteranen in deze klasse en hij liep elke week sterker en sneller, dus was zeer tevreden met het eindresultaat.

De Boekeldercrosscompetitie van AVA`70, editie 2014, zit er weer op. Gedurende 4 zaterdagen werd er hardgelopen in en rond de Haartse Ringkamp. Er verschenen meer dan 1500 (!) atleten en atletes aan de start, die afkomstig waren uit de wijde omgeving. De organisatie kon na afloop dan ook bijzonder tevreden  met het verloop van de wedstrijd.

VERKEERSREGELAARS, BROODJESSMEERDERS, DRANGHEKSJOUWERS, VERKEERSREGELAARS, TYPISTES, BLOEMENMEISJES, NUMMERUITDELERS, SCHOONMAKERS, KOFFIESCHENKERS, VOORFIETSERS, BLADVEGERS, JURY-MEDEWERKERS,  PARCOURSBOUWERS, BINNENKOMSTSCHRIJVERS, ERWTENSOEPBEREIDERS, COPIEERDERS, ACHTERFIETSERS, TIJDWAARNEMERS EN….

Einduitslag
Uitslagen week 4 en Foto's