Paasloop Lichtenvoorde 2010

Een kopgroep bestaande uit drie jeugdleden van AVA'70 en één veteraan van dezelfde vereniging heeft de laatste in de persoon van Gerrit Dijkslag de overwinning tijdens de Paasloop van Lichtenvoorde op de 5km opgeleverd. De eerste kilometer trok Hidde Elferink hard door, waardoor alleen zijn clubgenoten Arjan Weijenborg, Mark te Brake en Gerrit Dijkslag konden volgen. Toen vervolgens Weijenborg de kop overnam, moest Elferink als eerste lossen en kreeg te Brake het moeilijk. Tot het keerpunt bleef Dijkslag volgen om kort daarna het commando over te nemen. Met nog één kilometer te gaan ontstond er tussen de oudgediende en ervaren Dijkslag en de jeugdige Weijenborg een klein gaatje dat in de laatste 100-den meters nog iets groter werd. Zo kon Dijkslag na zijn eerdere overwinning in 2008, voor de tweede keer de Lichtenvoordse Paasloop op zijn naam schrijven. Weijenborg eindigde voor het derde achtereenvolgende jaar op het podium. Mark te Brake liep een erg sterke wedstrijd en werd op korte achterstand derde. Ondanks wat moeilijkheden onderweg en een te snelle start wist Elferink een mooie vierde plaats in de wacht te slepen. Luuk te Brake wist keurig onder de 20min te blijven. Victor Duurland, net lid van AVA'70, kwam er net boven uit. Henk Mengers liep deze wedstrijd als interval training voor de Rotterdam marathon en kon het tweede deel ruim een minuut sneller lopen dan het eerste.
Chantal Klein Gunnewiek wist bij de start al dat een tweede plaats achter Lisa te Molder het hoogst haalbare zou zijn. Dat ze dit goed gezien had bleek aan de finish waar ze 64sec. later dan te Molder tevreden als tweede binnen kwam na deze toch wel winderige wedstrijd. Annie Buesink maakte er een sportieve ochtend van door op de fiets naar de start te komen.

Het enige AVA'70 lid op de 10km, Rob Berkelder, zette het vijf kilometer succes van zijn clubgenoten voort, door een geweldig persoonlijk record te lopen. Nog nooit had Berkelder onder de 40min gelopen, in Lichtenvoorde werd deze grens verpletterd en stopte de tijdwaarneming al na 39.01min! Een uiterst vlakke race, 19:30min na vijf kilometer, was hiervoor de solide basis. Ondanks de harde wind tegen aan het begin en de vele zandpaden vloog Berkelder door 't Goor en liep in zijn ééntje 1:24min van zijn oude p.r. af.

Bij de jeugd was er een prima overwinning voor Stan Prinsen op de 1500m en ook Kevin Kugathasan boekte een zege door als snelste de 2500m af te leggen . Ook Tim te Brake en Dani Kugathasan verdedigden vier de geel blauwe AVA'70 kleuren.

5km:
1 - Gerrit Dijkslag 17:15min, 2 - Arjan Weijenborg 17:20min, 3 - Mark te Brake 17:57min, 4 - Hidde Elferink 18:25min, 9 - Luuk te Brake 19:46min, 11 - Chantal Klein Gunnewiek 20:01min, 16 - Victor Duurland 20:25, 20 - Henk Mengers 20:42min, 51 - Annie Buesink 28:54min.
10 Km:
6 - Rob Berkelder 39:01min.
1500m:
1 - Stan Prinsen 5:57min. 2500m: 1 - Kevin Kugathasan 8:51min, 4 - Tim te Brake 10:00min, 5 - Dani Kugathasan 10:18min.