Twee podium plaatsen in Winterswijk

Terwijl de zomervakantie in volle gang is, heeft Ava’70 van zich doen spreken tijdens de achtste editie van de zomeravondloop in Winterswijk. Gerrit Dijkslag die een week eerder nog de overwinning behaalde tijdens de door de Ava’70 georganiseerde Besselinkschansloop mocht in Winterswijk opnieuw het podium beklimmen. Alleen Gerben Schreurs van de organiserende vereniging AV Archeus was Dijkslag op het loodzware parcours de baas. Dijkslag volbracht zijn zes kilometer waar maar liefst vier keer een klimmetje van ruim 25 % gemiddeld moest worden bedwongen in een tijd van 23:32 minuten.
Rob Berkelder was ook voorin het deelnemersveld te vinden. Zijn tijd van 25:20 minuten was goed voor een zesde plaats. Denis Woeltjes net als boven genoemden lid van Ava’70 komt langzamerhand weer in zijn oude vorm. Met een tijd van 26:02 minuten maakte hij de top tien vol. Bij de dames was er een derde plaats voor Ingrid van Zolingen. De eindtijd van één van de snelste vrouwelijke leden van de Aaltense atletiekverenging was 30:46 minuten.