Mark te Brake 9e op nationale C spelen

Mark te Brake is tijdens de Nationale C-spelen in het Olympisch stadion in Amsterdam negende geworden op de 1500 meter . Deze wedstrijd die geldt als het officieuze Nederlandse kampioenschappen voor Junioren C trekt jaarlijks de beste atleten van het land.
Mark te Brake (15 jaar) stond als zesde ingeschreven en mocht daarom starten in de laatste en sterkst bezette serie. Vanaf het begin van de wedstrijd werd er een moordend tempo gelopen. Dit tempo was iets te machtig voor Te Brake. Hij moest de hoofdmacht laten gaan en knokte met 3 andere atleten om de plaatsen 7 t/m 10. Aan het einde had hij nog wat over en liep met een atleet van atletiekvereniging Trias uit Heiloo weg bij de andere twee. In de sprint trok Te Brake net aan het kortste eind en werd in deze goed bezette race achtste. In de totale uitslag werd hij negende. Met een tijd van 4:33:84 minuten was Te Brake toch erg tevreden over zijn resultaat.