Jan Heideman jumps over de hooibalen..

November staat bij AVA`70 al jaren in het teken van de Boekeldercross. Gedurende 4 zaterdagen komen honderden atleten van jong tot oud in actie op het schitterende Daalse parcours. De wedstrijd levert, behalve prachtige sportprestaties ook altijd wel een aantal mooie “genietmomentjes” op.

De Boekeldercrosscompetitie, editie 2022 zit er weer op en het was een schitterend evenement, waar bij de 4 etappes dik 1500 (!)deelnemers aan de start stonden. Wekelijks stonden tientallen AVA-janen klaar om de randvoorwaarden in goede banen te leiden. Ieder weet daarbij precies wat hij of zij doen moet en Evelien Hillen stuurde de ploeg lachend aan. De uitstekende sfeer achter de schermen zorgt ook voor lachende gezichten in de frontlinie. En natuurlijk gaat er zeker wel het een en ander mis, maar ook dit wordt zo goed mogelijk gecorrigeerd en deze wijze wordt gewaardeerd.

AVA`70 heeft overigens het voorrecht, dat er zelfs een beroep kan worden gedaan op vrijwilligers, die niet eens lid zijn van de vereniging. Zo zijn er verkeersregelaars, die al tot de inboedel van de crosscompetitie horen en dit belangeloos doen. Hans Hartemink is al vele wedstrijden clubloos voor- of achterfietser en heeft hier de grootste lol in. Dit geldt ook voor Jan Heideman, Peddelaar in hart en nieren, maar ook hij maakt graag een uitstapje om zich voor even AVA-jaan te voelen. Hoe mooi is dat? En het bakkertje geniet er ook erg van, want foto`s liegen immers nooit……..