Veel wedstrijden voor AVA'70

Wedstrijdverslagen zijn terug te vinden aan de linkerkant.

In het Duitse Steinfurt werd de halve marathon door atletes van AVA'70 gebruikt als voorbereiding op een latere hele marathon of zelfs een 60km.
Zo liep Ada te Voortwis op het ligt golvende parcours een mooie 1:48uur, Jet Klomp had 1:52uur nodig , Katja te Brake liep1:49 uur en was niet geheel tevreden en ook Esther Wensink kwam met 1:59uur fraai onder de twee uur binnen. Anke Korten kwam er met 2:02uur net boven. Claudia Drenthel deed er 2:12uur over. Petra Domhof liep de hele marathon in 3.54uur en Henrie Drenthel deed er na zijn haaswerk 4:11uur over.
Theo Stronks liep ook een voorbereidingswedstrijd en wel de 10EM in Wapenveld. In een uiterst vlakke race (zowel qua tijd als qua wegdek) liep Stronks naar een goede eindtijd van 1:15:33uur.
Een week eerder deed Eric Demkes een aanval op zijn persoonlijke record op de halve marathon. Helaas werkten de weersomstandigheden niet echt mee, maar ondanks de winderige en regenachtige omstandigheden liep Demkes een zeer snelle tijd van 1:18:14uur
Onno Wessels was in Hengelo actief tijdens de Woolderesloop over 10km, met 42:03min liep Wessels de snelste tijd van zijn drie deelnames aan deze wedstrijd. Fred Janssen kwam na 1:03:17uur over de finish. Sandra Brachten volbracht de 15km in 1:15:56uur
Grote deelname hardloopwedstrijden met AVA'70 atleten

Onder de maar liefst 3000 deelnemers aan de Venloop over 21,1km in, uiteraard Venlo, waren ook twee AVA'70 leden. Onder grote publieke belangstelling liep Wim Brinkman een ontspannen wedstrijd in 1:28:45uur en Henk Mengers kan vol vertrouwen uitkijken naar de marathon van Bonn na zijn 1:32:51uur.

In Haaksbergen gingen na het spelen van de volksliederen van Engeland en Nederland bijna 700 atleten weg voor een afstand van 5EM. Eerst 4km met de wind mee en vervolgens 4km met de wind fel op de kop. Gerrit Dijkslag nam een groepje rond de 10de plaats op sleeptouw en hoewel het tegen de wind in op het laatste lastig werd kon Dijkslag op de achtste plaats standhouden en in zijn leeftijdsklasse zegevieren in 28:33min. Rob Berkelder begint steeds beter te lopen en wist zelfs tegen de wind in zijn tempo vast te houden, eindtijd 32:25min. Patrick Temming was te bewonderen in de bedrijvenloop en finishte op zijn gemak in 33:01min.

Eerbeek was de start- en finish plaats van de Lenteloop. Door het prachtige natuurschoon van de Veluwe was een heuvelachtige route uitgezet, zodat de 5km tussentijden niet vlak waren, maar Gerrit te Lindert liep een goede wedstrijd en zijn 1:32:21uur is een mooie opsteker voor zijn marathon, die van Enschede. Sandra Brachten en Fred Janssen behoorden ook tot de deelnemers.