Verslag van de 6e Venloop door Wim Brinkman

Vanmorgen (na een uurtje korter slapen ) zijn wij Gerrit te Lindert ,Henk Mengers ,Evelien Hillen ,Ingrid van Zolingen en Wim Brinkman vertrokken naar Venlo voor de halve Marathon.
Ruim op tijd waren we aanwezig in stadion de Koel, waar het al erg druk was, na wat foto s maken en omkleden gingen we met de pendelbus naar het centrum van Venlo. Daar aangekomen kwamen we Nicole en Marcel Mateman  tegen die waren gestart op de 10 KM afstand, na een kort praatje, zijn we richting start gelopen .Rond half twee was de start van dit mega spektakel, na eerst een rondje door het centrum, ging het richting het dorpje Steyl waar Ineke Mengers en de andere familieleden van Henk Mengers stonden. Van daaruit weer omhoog langs de Maas naar het centrum van Venlo, Midden in het centrum bij de grote kerk  was de finish streep getrokken. Waarschijnlijk door het mooie weer stonden er ontzettend veel mensen rond het parcours, overal waar je keek zag je dol enthousiaste toeschouwers, die op allerlei manieren geluid produceren en vooral veel en luid de lopers aanmoedigen. Als loper moet je dit echt een keer mee maken. Na afloop van de wedstrijd weer terug naar het stadion voor een heerlijke verdiende douche. Allemaal dik tevreden gingen we met de auto naar huis. Het was weer een dag om niet snel te vergeten, Zelfs Ingrid van Zolingen gaf toe dat ze aan het eind een echt kippenvel gevoel had overgehouden aan deze bijzondere loop.
Voor uitslagen klik op Lees meer!
Uitslagen:
Afstand 10KM
Nicole Mateman         56.38
Marcel Mateman        45.08
Halve Marathon
Henk Mengers         1.32.17
Gerrit te Lindert        1.38.50
Evelien Hillen            1.51.36
Ingrid van Zolingen  1.51.36 ( onder de naam Diana Ottevanger)
Wim Brinkman          1.29.23