AVA`70-atleten starten en finishen in Berlijn en Velp

Verschillende AVA`70-leden verschenen afgelopen weekend aan de start van wedstrijden en behaalden daar zeer verdienstelijke prestaties.

Een kwartet clubgenoten stonden zondag klaar om de marathon van Berlijn te lopen. Na een maandenlange periode van voorbereiding was het zondag dan eindelijk zover. Onder prachtige weersomstandigheden vertrok het peloton van vele duizenden hardloopsters en hardlopers uit de hele wereld voor de wedstrijd van ruim 42 kilometer. Dat de omstandigheden uitstekend waren blijkt onder meer uit het feit, dat Patrick Makau een fantastisch wereldrecord liep met een tijd van 2 uur, 3 minuten en 38 seconden. Maar ook onze geelhemden lieten zich van de beste kant zien. Björn Demkes liet al enige tijd zien goed op dreef te zijn en finishte in 3 uur, 12 minuten en 20 seconden. Jan Navis verscheen ook aan de start en klokte 4 uur en 8 minuten. Twee minuten later al, kwam Katja Demkes over de streep. Henk Lammers liep zijn eigen wedstrijd en bereikte de eindstreep in een tijd van 4 uur en 37 minuten. Een hele knappe prestatie van de AVA-atleten, die ongetwijfeld onder de indruk zullen zijn geweest van de geweldige ambiance, waar de marathon van Berlijn om bekend staat!

Dichter bij huis, namelijk in Velp vond op dezelfde dag de Posbankloop plaats. De wedstrijd vindt plaats in een geweldig mooie omgeving en lokt dan ook altijd een groot aantal deelnemers en deelneemsters. Bij de 6 kilometerloop stond Mark te Brake aan de start. De jonge, talentvolle loper wilde zijn uitstekende prestatie tijdens de Kramp Run een goed gevolg geven. In zijn leeftijdscategorie pakte te Brake een fraaie 3e plek in een uitstekende tijd van 22, 05 minuten. Ook René Wenting aan de start en hoewel hij nog maar een ruim lid is van AVA`70 maakte hij in die periode een uitstekende ontwikkeling door. In het mooie Velp finishte hij in een tijd van 30,27 minuten.

De komende weken staan er weer diverse wedstrijden op het programma en we zullen hier wekelijks verslag van uitbrengen!