AVA-JEUGD AKTIEF TIJDENS G.O.K. IN DRONTEN

(door Mark te Brake)

Afgelopen zaterdag was de eerste cross van de reeks van Gelders-Overijsselse Kampioenschappen in Dronten. Diverse jeugdleden van AVA`70 namen aan de wedstrijd deel, die werd afgewerkt onder prachtige weersomstandigheden.

Ik liep zelf afgelopen zaterdag in Dronten mijn eerste cross van dit seizoen en ook de eerste van de reeks van Gelders Overijsselse crossen. Wij moesten eerst 1 ronde van 1000 meter en daarna 2 van 1500 meter.
Ik ben meteen hard gestart, waardoor ik na het eerste rondje al een voorsprong had. Niemand durfde mee te gaan. In de volgende twee ronden kon ik lekker hard door lopen, waardoor ik de voorsprong steeds verder uitbouwde. De laatste ronde ging het tempo een beetje omlaag, maar dit komt naar mijn mening vooral omdat je niemand voor en achter je hebt en dus niet hoeft te knokken. Toch de laatste 500 meter nog weer wat kunnen versnellen, waardoor ik uiteindelijk als eerste over de streep kwam in een tijd van 14.34 minuten, met een halve minuut voorsprong op de nummer 2. Ik kijk dus tevreden terug op mijn eerst cross van het seizoen en hoop dit seizoen nog meer mooie prestaties neer te kunnen zetten.

Verder liep Tim te Brake nog mee, hij liep een goede wedstrijd waarin hij uiteindelijk 15e werd. Een keurige plaats in de middenmoot.

Jan-Willem Kobus werd 11e bij de jongens A-pupillen, 2e jaars. Zus Hilde Kobus werd 24e bij de meisjes pupillen A, 1e jaars en in dezelfde categorie werd Esther Boekelder 7e.
Bij de jongens junioren D 1e jaars werd Joep Tolkamp 18e .

Bij de jongens junioren D 2e jaars was er een knappe podiumplaats voor Ruben Boekelder. Hij werd 2e met 3 seconden achterstand op de nummer 1 en drie seconden achter hem zat de nummer 3. Een erg spannende wedstrijd dus.

Prima prestaties van de AVA`70-jeugd, tijdens de eerste wedstrijd van de G.O.K. in het verre Dronten!