Eerste stedenwedstrijd AVA'70

foto:Maarten van Alphen

Zaterdag 11 april was de eerste stedenwedstrijd voor de junioren van AVA'70 in Arnhem op de atletiekbaan Valkenhuizen van Ciko'66.
Hier werd deelgenomen aan een vierkamp. Bij de jongens D1e jaars waren er opmerkelijke prestaties van Gertjan Bentert. Bentert eindigde driemaal in de top 5. Zo was er een vierde plaats op de 80m horden en een derde plaats bij het verspringen met een afstand van 4.09m. Tot slot eindigde Gertjan op een keurig vijfde plaats bij het kogelstoten. Tim te Brake liep een zeer goede 600m in een tijd van 1.58min, met deze tijd werd ook te Brake vijfde. Dat de 600m AVA'70 goed ligt bewees bij de meisjes D2e jaars Frankie Lammers met een tijd van 2.02min, waarmee ze derde werd. Bij de C1e jaars liep Mark te Brake een tactische 800m. te Brake werd derde met zijn tijd van 2.15min. Daan Houwers stootte zijn kogel 8.35m ver, goed voor een zesde plaats. Verder presteerden ook Elise ten Brinke, Jolien Onnink en Anouk Wikkerink op hun vier onderdelen goed, zodat in de teamstand iedereen voor AVA'70 veel punten heeft gescoord.

foto's
foto's Mart Slotboom