Rondje Texel bedwongen door vier AVA'70 leden

Met 60km kun je eigenlijk niet van een rondje spreken, maar Tweede Paasdag hebben vier leden van AVA'70 het Rondje Texel volbracht.
Deze 60km voerde de atleten door de schitterende natuur over het eiland bestaande uit veel strand, duinen met slingerende schelpenpaden en polderlandschappen. Speciaal voor deze wedstrijd was het Natuurgebied "De Horst" opengesteld, dit gebied stroomt regelmatig onder, zodat de natuur hier steeds veranderd en daardoor nog ongerept is. Op de lange Lancasterdijk scheen de zon onbarmhartig, zodat het warm werd en de beproefde atleten Arabische visioenen kregen met al die zandstranden en duinen, die aan de Sahara deden denken. Al die duinen hadden bij elkaar een hoogte verschil van ruim 300m, wat de prestaties van Petra Domhof, Jet Klomp, Henrie Drenthel en Claudia Drenthel letterlijk en figuurlijk nog meer reliëf geeft. Uiteindelijk was Petra Domhof van deze vier het snelste het eiland rond, maar ook zij had volop de tijd gehad om van deze bijzondere wedstrijd te genieten. Iets wat Jet Klomp ook deed, en dan vooral over het feit dat ze überhaupt kon lopen, aangezien ze de laatste maand voor de wedstrijd met een blessure te kampen heeft gehad. Bijzonder knap dat Klomp het aandurfde om te starten en ook nog de finish te halen! Henrie en Claudia vormen niet alleen in het dagelijks leven een koppel, maar ook tijdens de voorbereiding en de gehele wedstrijd. Hier kregen ze het pas de laatste drie kilometer moeilijk, maar met wat aanmoedigingen werd ook deze laatste hindernis overwonnen en kwamen ze moe maar zeer voldaan over de finish.

Een veel kortere wedstrijd, maar door de late start om 23:20uur wel verspreid over twee dagen liep Gerrit Dijkslag. Tijdens deze 11,8km lange Bergrace by Night van Wageningen naar Rhenen liep Dijkslag lang op de derde plaats, maar op de moeilijke Grebbeberg profiteerden twee lopers van zijn vele kopwerk tegen de wind in, zodat Dijkslag uiteindelijk vijfde werd te midden van 550 deelnemers in 43:36min.

Uitslag 60km van Texel: Petra Domhof 5:50,31, Jet Klomp 6:58,37, Henrie Drenthel 7:19,29, Claudia Drenthel 7:19,30