Op zaterdag 28 april werd de Doetinchemse-Zwemloop gehouden. Deze wedstrijd is een samenwerkingsverband tussen afdeling Triatlon NDD en atletiekvereniging ARGO.  AVA’70 had in deze tak van sport twee kanjers aan de start staan. Evelien Hillen en Gerben Duenk. Zij voelen zich dan ook als een vis in het water, dat moet ook wel want zij deden mee aan de langste afstand , dit houdt in dat er eerst 1Km gezwommen diende te worden om daarna nog eens een loopronde van 9Km af te leggen.  Gerben Duenk die onlangs nog een Wintertriatlon heeft volbracht heeft de hele wedstrijd op een keurige 3e uitgelopen. Evelien Hillen onze lange afstandloopster en tevens penningmeester van Ava70 wist ook voorin te eindigen zij kwam eveneens op de 3e plaats binnen. Gefeliciteerd!