Gert-Jan Bentert haald een knappe 2e plaats met speerwerpen.

Een 10-tal AVA junioren mocht zaterdag, op basis van eerder geleverde prestaties, deelnemen aan de Open Gelders/Overijsselse kampioenschappen atletiek in het FBK stadion te Hengelo.
De junioren waren vrijdag net terug gekeerd van een trainingskamp in het Duitse Ihlow waar trainer Hans Prinsen een fantastische locatie had gevonden.De hele week werd er lekker getraind waarbij de puntjes nog eens goed op de i werden gezet. Of het daardoor kwam, feit is in ieder geval dat er een aantal zeer goede prestaties werden geleverd door de AVA jeugd.
Gertjan Bentert liet zien uitstekend in vorm te zijn, hij stond maar liefst 2 x op het podium.
Op zijn favoriete onderdeel, het speerwerpen, werd hij 2e met een worp van 40.72 m
Maar ook het discuswerpen ging hem uitstekend af: 31.10m goed voor een 3e plaats en dus een bronzen plak,
Bij het verspringen haalde hij het podium net niet maar wel was hij dik tevreden met zijn gesprongen afstand: 5.21m waarmee hij als 5e eindigde. Een verbetering van zijn pr met maar liefst 42 cm. Overigens was het ook de 1e keer dat de discus over de 30 m grens zeilde.
Ruben Boekelder liep een fantastische 1000 m. Hij liet de klok stilstaan op 3.06.75 min
Daarmee moest hij alleen eeuwige rivaal Lauri Hulleman voor laten gaan, en mocht hij de zilveren medaille in ontvangst nemen. Ruben verbeterde zijn pr met precies 6 sec.
Clubgenoot Stan Prinsen ging eveneens van start op de 1000 m. Ook Stan presteerde prima met een tijd van 3.16.42min, alleen eindigde hij daarmee op de meest ondankbare plek nl de 4e plaats en dus net naast het podium. Datzelfde overkwam hem bij het kogelstoten, ook hier 4e met een worp over 8.62 m.
Linde Klein Nibbelink maakt een enorme progressie door op de langere loopnummers.
Liep ze 2 weken geleden nog naar een dik nieuw pr van 3.44 min, nu liet ze een tijd noteren van 3.39.09 min. Hiermee eindigde ze als 1e jaars D juniore tussen de veelal een jaar oudere concurrenten op een mooie 11e plaats en dus weer een vet nieuw pr.
Ook Teun Houwers liet zien als 1e jaars C junior uitstekend mee te kunnen komen in deze leeftijdsklasse. Bij het speerwerpen haalde hij zelfs de finale waarin hij als 8e eindigde met 25.70m . Een knappe prestatie zeker als je bedenkt dat hij voor het eerst met de 600 gr speer moest werpen, vorig jaar bij de D junioren mocht hij nog met kleine/lichte 400 gr speer werpen.
De 100 m raffelde hij af in 13.74 sec (12e) en bij ver sprong hij een nieuw pr van 4.38 m (10e)
Romy van Rijs viel, net als Stan, net buiten de prijzen met een 4e plaats bij het discuswerpen.
Het verschil tussen haar en de nrs 3 en 5 op dit onderdeel was slechts klein maar jammer genoeg lukte het niet die 3e plek in de wacht te slepen. Romy deed ook mee aan het hoogspringen. Dit liep deze keer niet optimaal. De lat ging eraf op 1.30m, een hoogte die ze enige weken geleden met gemak sprong maar vandaag zat het even niet mee.
De 60 m sprint ging wel lekker: 9.33 sec (13e)
Mick Wagener liep ook een sprint maar dan over 80 m met daartussen in ook nog 8 hordes waar hij overheen moest. Nu is dat voor Mick geen probleem. Een finale plaats zat er niet in maar wel een nieuw pr met 16.68 sec. Bij ver haalde hij wel de finale, hierin werd hij 7e met een afstand van 4.12m
Kylian Klein Hesselink en Tim te Brake verschenen allebei aan de start van de 800 m.
Kylian liep naar een eindtijd van 2.25.42 min, op zich een goede tijd, maar toch bleef achteraf het gevoel dat er meer in had gezeten. Kylian was niet helemaal scherp bij de start, liet gelijk een groot gat vallen met zijn concurrenten. Hij had daarna de hele 1e 400m ronde nodig om dit gat weer dicht te lopen, dat lukte wel en in de 2e en laatste ronde ging hij vervolgens ook nog wel enkele atleten voorbij en werd nog 8e maar een echt goede tijd en eindklassering was niet meer mogelijk.
Tim te Brake finishte in 2.39,27 min. Daar mag Tim tevreden mee zijn, meer zat er op dit moment gewoon niet in. Niet verwonderlijk, hij had al enkele weken niet of nauwelijks getraind ivm een liesblessure. Overigens werd zijn dag helemaal goed toen alle spelers van FC Twente in hun dikke bolides arriveerden voor een training en Tim op de foto ging met de diverse Twente toppers.

Link naar foto album