Nadat twee weken geleden de junioren hun eerste Stedenwedstrijd hadden, was het nu de beurt aan de pupillen.

Deze jongste leden van AVA'70 deden fanatiek mee aan hun onderdelen en al ging niet alles goed, op deze leeftijd is plezier in de sport het allerbelangrijkste.

En plezier hadden ze zeker, iets wat goede prestaties overigens niet in de weg stond.

Zo werd bij de meisjes C Esther Boekelder keurig tweede bij het balwerpen, Boekelder werd ook nog twee keer zesde; bij het verspringen en bij de 40m sprint, hier liep ze een tijd van 8.02sec. Bij de A1ejaars werd Ruben Boekelder negende op de 60m sprint, tijdens het hoogspringen sprong Boekelder 1,25m hiermee werd hij vierde. Mick Wagener sprong 1,10m hoog en werd elfde. Bij de A2ejaars werd Teun Houwers bij het kogelstoten tiende met een goede stoot van 6,40m. Jerrel Balke liep een snelle sprint en werd 14e.
Zoals gezegd presteerden de overige AVA'70 pupillen ook uitstekend, zodat ze met trots de geel-blauwe kleuren van hun club verdedigden.

Een aantal AVA'70 veteranen reisde afgelopen vrijdag af naar het Duitse Stadtlohn om daar deel te nemen aan de 5km. Dwars door het centrum van Stadtlohn was een parcours van 2500m uitgezet met wat vals plat er in. De jeugdige Marco van Rijs had zijn familie meegenomen, Johan Assink zijn Lia en Wim Brinkman en Paul Waalders moesten het doen zonder aanhang. Er stond een aardig windje en ook de zon liet zich van zijn beste kant zien maar echt te warm was het niet, wel was er erg veel publiek.

Uitslagen: 15-Paul Waalders 18:51, 20-Wim Brinkman 19:29, 69-Marco van Rijs 23:04, 135-Johan Assink 28:16.